آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

طالبان دعوت اسماعیل خان را برای مذاکره پذیرفتند

به تازه‌گی محمد اسماعیل خان، در نشستی از گروه طالبان خواسته بود اگر به خواست صلح دولت پاسخ نمی‌دهند باید با سران احزاب جهادی کنار آیند که با واکنش مثبت گروه طالبان روبرو شده‌است.
به گزارش خبرگزاری دید، گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته‌است که والی پیشین هرات در نشستی در آن ولایت از امارت اسلامی خواست تا اگر در مورد پیشنهاد به نام صلح به اداره کابل واکنش نشان نمی‌دهد، بیایند با خانواده‌ بزرگ جهادی صحبت کنند تا جنگ‌ها و مشکلات جاری در کشور به پایان برسد.
گروه طالبان از این خواست امیر محمد اسماعیل خان والی پیشین هرات برای حل منازعات فعلی کشور، قدردانی کرده‌است.
طالبان افزوده که این گروه هم‌چنان در ۱۷ سال گذشته در پیام‌های خود، سران تنظیم‌های جهادی را بارها به بسیار احترام مخاطب قرار داده و از آن‌ها خواست تا در صف جهاد علیه کشورهای خارجی که به افغانستان آمده، ایستاده شوند.
درخبرنامه آمده که کشورهای خارجی موجود در افغانستان در صدد تباه کردن کشور است و خاطر نشان ساخته که آنان آماده‌اند که‌ به‌خاطر گفت‌وگو نظر شان را شریک بسازند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان می‌گوید: آن‌هایی که خواهان گفت‌وگو با گروه طالبان‌ و خواهان پایان جنگ در افغانستان هستند به دفتر سیاسی طالبان مراجعه نمایند تا در مورد جست‌وجوی راه‌های صلح نظریات خود را با هم شریک بسازیم.
این در حالی ا‌ست که محمد اسماعیل خان، وزیر پیشین انرژی و آب در نشستی در هرات خواستار کناره‌گیری رهبران حکومت وحدت ملی شده و تشکیل حکومت موقت را پیش‌نهاد کرده بود.
اسماعیل خان در گذشته چند سالی را در اسارت گروه طالبان به سربرده، ولی موفق به فرار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا