آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

طالبان: نیروهای خارجی استقلال ملی و سیاسی ما را غصب کرده‌اند


به مناسبت نود و هشتمین سالروز استرداد استقلال کشور، طالبان طی یک اعلامیه خطاب به نیروهای خارجی گفته‌اند که از شکست‌های شرم‌آور شان درس بگیرند و گلیم ‌شان را از افغانستان جمع کنند.
گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای، سالروز استقلال افغانستان را مملو از افتخار و پر از دستاورد برای مردم خوانده‌اند و گفته‌اند: مردم افغانستان با قربانی‌ها و جانفشانی‌های بی‌مثال، انگلیس استعمارگر را شکست شرم‌آور و تاریخی داد.
گروه طالبان در اعلامیه‌ شان سالروز استقلال کشور را تبریک گفته و افزوده‌اند که متاسفانه تجلیل از نود و هشتمین سالگرد استرداد استقلال در شرایطی بار دیگر تکرار می‌گردد که هنوز هم استعمارگر امریکایی به شمول انگلیس پنجه‌های ناپاک تجاوز را در کشور عزیز ما غرس کرده‌اند.
در بخش دیگر اعلامیه گروه طالبان آمده است که امریکای فعلی باید از سه دهه تجاوز اجداد شان درس عبرت گرفته باشند.
این گروه همچنان به جنگ ناتمام امریکا و متحدانش در افغانستان اشاره کرده‌اند و آن را نشانه شکست آنان خوانده‌اند.
در اعلامیه طالبان خطاب به نیروهای خارجی آمده است: شما ۱۵۰ هزار تن عساکر خود و ۴۰۰ هزار تن دیگر عساکر اجیر را همراه با تمام ماشین آلات نظامی و جنگی را خاکستر کردید.
گروه طالبان همچنان گفته‌اند: مشوره بهتر و راه نجات برای شما این است که گلیم خود را از افغانستان جمع کنید و ملت افغان را بگذارید تا مثال دیگر ملت‌های جهان در فضای آرامی و سعادت زندگی کنند.
گفتنی است که طالبان چند روز قبل نیز در یک نامه سرگشاده به دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا خواستار خروج تمامی نظامیان امریکایی از افغانستان شده بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا