آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمرسانه‌هاعدلی قضاییمحیط زیستمنطقه

طا-لبان از اعراب قطری جهت شناسایی مکان‌های پرنده‌های نایاب معاش می‌گیرند

خبرگزاری دید: گزارش‌ها از ولایت فراه در غرب افغانستان حکایت از آن می‌کنند که قطری‌های عرب شماری از افراد گروه طا-لبان را موظف ساخته‌اند تا در مناطق مختلف این ولایت پرنده‌های نایاب را شناسایی کنند. بر اساس این گزارش گروه طا-لبان از اعراب قطری بین ۱۰ تا ۲۰ هزار روپیه‌ی کابلی/پول رایج افغانستان را دریافت می‌کنند تا محل پرند‌ه‌های نایاب را گزارش بدهند.

به نقل از راسک؛ یک منبع مردمی در استان فراه مشروط بر حفظ هویتش گفته است که اعراب قطری ماهانه برای شماری از افراد گروه طا-لبان معاش تعیین کرده تا نقاطی‌که پرنده‌های نایاب بود و باش دارند را شناسایی کنند و برای آن‌ها اطلاع بدهند.

به گفته‌ی منبع، بیش‌ترین محل این پرنده‌ها در ولسوالی جوین و پرچمن استان فراه گزارش شده که طی سال‌های متمادی بخشی از این پر‌نده‌های نایاب با هواپیما‌های شخصی اعراب قطری به امارات متحده‌ی عربی به ویژه قطر انتقال یافته‌اند.

به بیان منبع، در هر شش ماه بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ پرنده‌ی نایاب از خاک ولایت فراه به کشورهای خارجی به ویژه قطر انتقال پیدا می‌کند.

با این وجود یک منبع دیگر در ولایت فراه که نخواست اسمش در خبر ذکر شود، تایید می‌کند که قطری‌های عرب از موجودیت و انتقال پرنده‌های نایاب این ولایت تجارت جهانی را به راه انداخته‌اند.

بر‌اساس گفته‌های منبع، یکی از دلایل سفر قطری‌های عرب به ولایت فراه و حوزه‌ی غرب افغانستان مبنی بر جمع‌آوری پرنده‌های نایاب گزارش شده‌است.

منبع می‌افزاید که سالانه بیش از صد‌ها پرنده‌های نایاب ولایت فراه به کشور قطر منتقل می‌شوند و هیچ دولت و قدرتی هم وجود ندارد که ممانعتی را پیرامون این معضل داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا