آخرین اخباراسلایدشوافغانستانتبصرهجهانحقوق بشرحکومتمنطقه

طا-لبان مدّعی سیاست سالم‌اند

خبرگزاری دید: حکومت سرپرست که تاکنون پس از گذشت نزدیک به سه سال توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است، در تلاش است تا با گسترش تعاملات دیپلماتیک کشورها و سازمان های خارجی مسیر شناسایی رسمی خود از سوی جامعه جهانی را هموار کنند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای حکومت سرپرست حضور نماینده ای از طا-لبان در نشست سازمان همکاری اسلامی را نشان از سیاست موفق کابل عنوان کرد.

این مقام ارشد حکومت سرپرست، روز گذشته(۱۸ ثور) در سفر خود به ولایت پروان مطرح کرد که روابط اقتصادی حکومت سرپرست با جهان به دلیل سیاست سالم این گروه است.

او همچنین  حضور نماینده ای از حکومت سرپرست در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در گامبیا را، نشان دهنده سیاست های درست این حکومت ارزیابی کرد. به طوری که مطرح کرد این حضور نشان دهنده سیاست موفق و تعامل مثبت حکومت سرپرست با جهان است.

حکومت سرپرست که تاکنون پس از گذشت نزدیک به سه سال توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است، در تلاش است تا با گسترش تعاملات دیپلماتیک کشورهای و سازمان های خارجی مسیر شناسایی رسمی خود از سوی جامعه جهانی را هموار کنند.

همچنین این حکومت با رویکرد اقتصادمحور خود در پی آن است که با حضور در نشست های مختلف، پای سرمایه گذاران خارجی را به افغانستان باز کند و روابط اقتصادی خود را با کشورهای جهان گسترش دهد.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به هیاتی از افغانستان به رهبری عبدالقهار بلخی در شهر بانجول، پایتخت گامبیا برگزار شد.

در این نشست که با عنوان تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو برای توسعه پایدار، برگزار شد، کشورهای عضو تاکید کردند از ایجاد افغانستانی صلح آمیز، فراگیر و با ثبات حمایت می کنند.

از طرف دیگر، در قطعنامه صادر شده در پایان این نشست بر احترام به حقوق بشر به ویژه حق تحصیل و کار زنان را مورد تاکید قرار دارد و خواستار ارتباط گیری کشورهای جهان در این مورد با حکومت سرپرست شده است.

مسئله آموزش و کار زنان یکی از محوری ترین مباحثی است که همواره از سوی جامعه جهانی برای برقراری ارتباط با حکومت سرپرست مطرح می شود. کشورهای جهان در طی نزدیک به سه سال گذشته همواره خواستار رعایت حقوق زنان ازجمله آموزش و کار در افغانستان شده و این مسئله به عنوان پیش شرط برقراری ارتباط با طا-لبان می دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا