آخرین اخبارافغانستانسیاست

قانونی:

طرح صلح حکمتیار کشور را تجزیه می‌کند/ افزایش جمعیت در جنوب و کاهش در شمال توطیه سیاسی است


یونس قانونی رییس پیشین مجلس نمایندگان می‌گوید که طرح واگذاری مناطق امن برای طالبان که از سوی گلبدین حکمتیار مطرح شده، به معنای تجزیه افغانستان است.
قانونی همچنان می‌گوید که افزایش جمعیت در جنوب کشور و کاهش آن در شمال توطیه جدید سیاسی است که از سوی حلقات مشخص مطرح می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای قانونی که در مراسم گرامی‌داشت از شهید سیدخیلی سخنرانی می‌کرد، نظر حکمتیار را مبنی بر واگذاری برخی از مناطق افغانستان به گروه طالبان رد کرد.
رییس پیشین مجلس نمایندگان، همچنین تصریح کرد که گزارش‌ها مبنی بر افزایش نفوس در جنوب و کاهش آن در شمال کشور نیز نوعی نفاق‌افکنی و توطیه است.
یونس قانونی افزود: جای تاسف است که نفوس افغانستان از طریق فضا توسط دسیسه خارجی‌ها برآورد می‌شود و گفته می‌شود که در شمال، نفوس کاهش یافته و در جنوب افزایش.
او در بخشی دیگر از سخنان خود، تصریح کرد:« امیدوار هستیم انتخابات پارلمانی نیز در موعد اعلام‌شده، برگزار شود. ما باید برای انتخابات سال آینده یک برنامه داشته باشیم و قانون اساسی را رعایت کنیم.»
آقای قانونی که پیشتر به عنوان رییس مجلس نمایندگان و همچنین معاون اول ریاست جمهوری فعالیت کرده، اکنون عضو شورای حراست و ثبات افغانستان، از جریان‌های عمده اپوزیسیون است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا