آخرین اخبارجهان

عباس: اتحادیه اروپا فلسطین را به رسمیت بشناسد

ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین گفته است که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به اتحادیه اروپا پیشنهاد خواهد کرد تا به صورت رسمی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد که پاسخی به تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا در به رسمیت شناختن «قدس» به عنوان پایتخت اسراییل محسوب می‌شود.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، المالکی در مصاحبه با این رسانه گفت: محمود عباس که این اقدام ترامپ را «سیلی قرن» توصیف کرده بود، ‌قرار است امروز بار دیگر بر تعهداتش به روند صلح در خاورمیانه تاکید کند.
رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است با فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه ۲۸ کشور عضو این اتحادیه در حاشیه نشست ماهانه آن‌ها دیدار کند.
المالکی همچنان افزوده است:‌ از زمان اعلام تصمیم ترامپ در به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسراییل قوانین بازی تغییر کرده و عباس انتظار دارد وزرای خارجه اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به عنوان پاسخی به تصمیم ترامپ به رسمیت بشناسند.
در همین حال، اما دیپلمات‌های اتحادیه اروپا و مقام‌های بروکسل گفته‌اند که به رسمیت شناختن فلسطین در نشست امروز مطرح نمی‌شود و اتحادیه اروپا به رسمیت شناختن این مسئله را به اعضایش واگذار کرده و بهترین چیزی که محمود عباس می‌تواند به آن امیدوار باشد این است که بتواند به پیشرفتی در یک توافق مشارکت با اتحادیه دست پیدا کند.
برخی از کشورها به ویژه فرانسه می‌خواهند به عباس این امتیاز را بدهند، اما سایرین محتاط‌‌ترهستند و یکی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا گفته است که مذاکرات بر روی یک توافق مشارکت چیزی است که باید به سمت آن پیش‌رفت.
المالکی با اشاره به این مسئله که تشکیلات خودگردان نسبت به این توافق جدی است، اما در عین حال انتظار دارد که کشور فلسطین به رسمیت شناخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا