آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عبدالرزاق وحیدی: اتهام خود را دقیقاً نمی‏دانم چیست؟


عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات و تکنالوجی معلوماتی می‌گوید با آن که قرار است امروز دوشنبه، جلسه‌ دادگاه وی در کابل برگزار شود، هنوز برایش مشخص نکرده‌اند که به چه اتهامی دادگاهی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای وحیدی گفت:«تا امروز دوشنه (۱۱ سرطان) من اتهام خود را دقیقاً نمی‌دانم، اما چیزی که به من نسبت داده می‌شود، استخدام ۴۴ نفر در پست‌های NTA در وزارت مخابرات است. تقاضای من این است که کاکرد تمام وزیرها در بخش استخدام به صورت یکسان بررسی شود و اگر کمترین تخلف از سوی من ثابت شد، در آن صورت هر فیصله‌ای که محکمه بکند، آن را قبول دارم.»
وزیر پیشین مخابرات در ادامه افزوده است:« اگر موضوع تکمیل‌نشدن سیستم ریل‌تایم را از پرونده بیرون بکشند. من احتجاج می‌کنم و به هیچ عنوان به محکمه حاضر نمی‌شوم. دلیل عدم تکمیلی سیستم ریل‌تایم باید شامل دوسیه باشد، چون در پیشنهاد تعلیق وظیفه‌ من همین موضوع نگاشته شده است.»
آقای وحیدی گفته که اگر موضوع یاد شده در این محکمه شامل نباشد، او این محکمه را «تشریفاتی» می‌داند. او گفت که موضوع جمع‌آوری محصول مالیاتی از مسئولیت‌های او در زمان مأموریتش به عنوان وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی نبوده و این موضوع به وزارت مالیه برمی‌گردد.
آقای وحیدی، پیش از این متهم شده بود که در مبارزه با فساد ناکام بوده و فعال‌سازی سیستم نظارت و شفاف‌سازی جمع‌آوری مالیات مکالمات تلفنی نیز به عهده‌ او بوده و او آن را انجام داده است. اتهام‌هایی که او آن را رد می‌کند.
با این حال، آقای وحیدی از کاکرد دادستانی کل در مورد پرونده‌ خودش نیز انتقاد کرد. او گفت دادستانی این پرونده را باید در کمتر از یک ماه به پایان می‌رساند، اما پرونده‌ برکناری او تا یک‌ونیم سال به درازا کشیده است.
آقای وحیدی گفت این موضوع باعث شده است برخی اسناد از بین برود.
ریاست جمهوری در ماه جنوری سال ۲۰۱۷ وظیفه‌ عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوجی معلوماتی را به تعلیق درآورد.
پس از این همه تأخیر سرانجام شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور با آن که به گونه‌ مشخص از آقای وحیدی نام نبرده، در صفحه‌ فیسبوکش نوشته است:« برای اولین بار یک عضو قبلی کابینه در محکمه‌ خاص و علنی حضور خواهد یافت.» او این دادگاه را اقدامی در راستای مبارزه با فساد خوانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا