آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

عبدالله ایتالیا رفت!


داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، برای اشتراک در اجلاس سالانه هیئت اجرایی برنامه جهانی غذا از سوی افغانستان، امروز دوشنبه ۲۸ جوزا عازم ایتالیا شد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای عبدالله برای اشتراک در اجلاس سالانه‌ی هیئت اجرایی برنامه‌ جهانی غذا به نمایندگی از افغانستان و تأیید برنامه‌ استراتژیک کشور برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ از سوی برنامه‌ جهانی غذا به ایتالیا رفته است.
در نشست هیئت اجرایی برنامه جهانی غذا برنامه استراتژیک چهارساله برای افغانستان (جولای ۲۰۱۸ تا جون ۲۰۲۲) که از سوی دفتر ساحوی برنامه جهانی غذا در مشوره با حکومت و نهادهای ملی تهیه گردیده٬ مورد تصویب قرار می‌گیرد.
برنامه جهانی غذا تحت پوشش این استراتژی چهارساله ۷۱۷ ملیون دالر برای افغانستان در بخش پاسخ به بحران و پیش‌گیری از بحران کمک می‌کند.
رییس اجراییه همچنان در این نشست توجه کشورها و سازمان‌های کمک کننده را برای کمک به عودت‌کنندگان و بیجاشدگان داخلی و فراهم سازی کمک‌های عاجل به آسیب دیدگان خشک‌سالی جلب می‌کند تا مبلغ ۵۴۵ ملیون دالری که برای کمک‌های بشر دوستانه برای افغانستان در سال ۲۰۱۸ تقاضا گردیده بود به موقع تهیه و فراهم شود.
عبدالله در جریان این سفر به علاوه سخنرانی در اجلاس سالانه‌ هیئت اجرایی برنامه‌ جهانی غذا با رییس مجلس نمایندگان ایتالیا٬ رییس مجلس سنای ایتالیا٬ با وزیر امورخارجه ایتالیا و وزیر دفاع این کشور نیز ملاقات می‌کند.
در این سفر نصیر احمد درانی وزیر زراعت٬ آبیاری ومال‌داری و نصرالله ارسلایی رییس دبیرخانه شورای وزیران، رییس اجرایی کشور را همراهی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا