آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاستمنطقه

عبدالله: کشور‏ها دوستی شان را در عمل ثابت کنند

داکترعبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی هر چند از کشوری نام نمی‏گیرد اما می‌گوید، کشورهایی که ادعای دوستی با افغانستان دارند، باید دوستی شان را در عمل ثابت بسازند و از هرگونه اقدامی که سبب بی‌ثباتی این کشور می‌شود، خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای عبدالله روز گذشته در مراسم امضای قرار داد ۱۰۸ پروژه میان وزارت اقتصاد و سفارت هند در کابل که از سوی دهلی نو تمویل می‌شود، از همکاری هندوستان به افغانستان قدردانی کرد.
آقای عبدالله تاکید کرد که هندوستان از بزرگترین کشورهای کمک کننده‌ افغانستان در چند سال اخیر بوده و در بازسازی این کشور نقش فعال داشته است.
وی با بیان این که همکاری‌ها میان افغانستان و هندوستان ادامه دارد، افزود:« کشور هندوستان همیشه همکار دولت و مردم افغانستان بوده و در بازسازی افغانستان سهم بزرگ گرفته است که به نمایندگی از مردم افغانستان ابراز قدردانی می‌کنم.»
رییس اجرایی افزود که افغانستان دست دوستی به سوی همه دراز کرده و خواستار بی‌ثباتی هیچ کشوری نیست و برای آینده‌ بهتر مردم خود و دیگران تلاش می‌کند.
آقای عبدالله گفت:« توقع ما از همه کشورها یکسان نیست اما ما این توقع را از همه داریم که از هر اقدامی از هر عملی و پالیسی که موجب بی‌ثباتی ما می‌شود، اجتناب کنند. خبرهایی در نتیجه‌ حملات انتحاری و تلفات مردم از حملات راکتی خبرهای ناخوش برای مردم افغانستان است. مردم افغانستان قلب شان جریحه دار شده است هیچ چیز عاید هیچ کشوری با تعقیب این پالیسی‌ها نمی‌شود.»
در همین حال، کارشناسان به این باور هستند که سخنان داکتر عبدالله متوجه پاکستان بود و محفل همکاری با هند را بهترین موقعیت برای ابراز این سخنان دانسته است.
افغانستان به این باور است که حملات تروریستی در افغانستان از پاکستان طراحی می‌شود، ولی حکومت آن کشور تلاشی برای جلوگیری از این حملات نمی‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا