آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطا محمد نور: حکومت می‌کوشد شمال را ناامن‌تر کند

عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی در همایشی از مردم سمنگان که در حمایت از موضع او گرد آمده بودند، بار دیگر حلقاتی را در حکومت به تلاش برای ناامن‌سازی شمال متهم کرد.
آقای نور همچنان افزود: حمایت مردم از من نشان‌دهنده درد مردم از حکومت است.
به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور که در جمعی از مردم سمنگان که در حمایت از وی گرد آمده بودند، گفت: حکومت می‌کوشد شمال را ناامن‌تر کند.
والی بلخ افزود: ما از مردم خود دفاع کردیم، میکنیم و خواهیم کرد.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به شعارهای کارآفرینی تیم حاکم در کارزارهای انتخاباتی گفت:« شما وعده کردید که ایجاد کار می‌کنیم، ولی امروز تمام آن کارهای گذشته تعطیل شده است. شرکت هارا شما مسدود کردید.»
رییس اجرایی جمعیت اسلامی همچنان خطاب به جامعه جهانی تاکید کرد که هیئت سازمان ملل متحد با پیام تشریفاتی ارگ رفت و اوضاع کشور را به خوبی درک نکرد.
وی بار دیگر به حکومت هشدار داد که در صورت عدم پذیرفتن خواست‌های جمعیت اسلامی: ما مجبور هستیم که روش خود را تغییر دهیم و به حرکت‌های مدنی و نافرمانی مدنی دست بزنیم. ما یا به حکومت موقت می‌رویم و یا انتخابات زود هنگام راه می‌اندازیم ویا این حکومت را از پا در می‌آوریم.
والی بلخ در مورد کمیسیون انتخابات نیز افزود که این کمیسیون در مشت حکومت است و مطابق خواست حکومت انتخابات برگزار خواهد کرد نه انتخابات شفاف و آزاد.
گفتنی است که اختلاف میان عطا محمد نور و ارگ به جدی‌ترین مسئله سیاسی کشور تبدیل شده و تا مرز فروپاشی حکومت پیش رفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا