آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور: رهبری سکتور امنیتی باید تغییر کند


عطا محمد نور، والی بلخ، در پی سقوط ولسوالی تیوره ولایت غور و سقوط ولسوالی کوهستانات ولایت فاریاب واکنش نشان داده، آن را نتیجه ضعف در سکتور امنیتی خوانده و خواستار تغییر در رهبری این بخش شده‌است.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از دفتر مطبوعاتی مقام ولایت بلخ، آقای نور گفته است که « ضعف سکتور امنیتی، عامل قتل عام مردم سربلند غور و شدت نا امنی‌ها» در کشور بوده است.
والی بلخ همچنان گفته است که ولسوالی تیوره که از دژهای تسخیرناپذیر در غور بود، در پی یک جنگ نابرابر و سازمان‌دهی شده، اشغال شد و در یک برنامه ظالمانه، مردم با عزت، به شمول کارکنان صحی و بیماران قتل عام شدند.
رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در ادامه افزوده است: این رویداد در کنار آن‌که ضعف فاحش سکتور و رهبری امنیتی کشور را به نمایش می‌گذارد، خطرناک‌ترین‌ روشی است که طراحان آن قیمت بزرگی برای این جنایت ضد بشری شان خواهند پرداخت.
وی همچنان گفته است: در کنار اشغال ولسوالی تیوره، سقوط بخش‌هایی از ولسوالی لولاش فاریاب، شدت جنگ در بدخشان، کندز، بغلان و برخی ولسوالی های اطراف ولایت بلخ و سایر نقاط شمال حکایت از آن دارد که مواضع رهبری ائتلاف ملی برای نجات افغانستان مبنی بر ناکارآیی رهبری سکتور امنیتی کشور، دقیق و حساب‌شده است که باید این رهبری تغییر یابد، ورنه تاوان بیکارگی این‌ها را مردم متحمل می‌شوند.
گفتنی است که والی بلخ پیش از این نیز نسبت به آنچه که وی « بی‌کفایتی مسئولان امنیتی کشور» خواند، خواستار تغییرات بنادین در سکتور امنیتی کشور شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا