آخرین اخبارسینما

گیرمو دل‌تورو:

علاقه‌ای به ساخت فلم ترامپ ندارم

«گیرمو دل‌تورو» فیلمساز ۵۳ ساله مکسیکویی که در مراسم گولدن گلوب، شب گذشته جایزه بهترین کارگردان را برای «شکل آب» به خانه برد، اعلام کرد به هیچ‌وجه قصد ندارد درباره دونالد ترامپ فلم بسازد.
«دل‌تورو» که به ساخت فیلم‌هایی درباره دنیاهای فانتزی و هیولاها معروف است در پشت صحنه مراسم به خبرنگاران گفته بود: «من به انواع مختلف هیولاها علاقه‌مندم.»
ظاهراً این کارگردان مکسیکویی ترامپ را نیز «هیولا» دانسته و گفته است که به تمام انواع هیولا علاقه دارد جزء نوع ترامپ.
به نقل از آی‌سینما، ساخته جدید دل‌تورو با محوریت یک زن نظافتچی لال پیش می‌رود که گرفتار عشق مردی دوزیست می‌شود. عمده تمرکز فیلم بر شخصیتی است که احساس می‌کند نه تنها به خاطر شغلش نادیده گرفته شده، بلکه چون هیچ صدایی ندارد کسی به او توجه نمی‌کند.
«دل‌تورو» در ادامه سخنرانی‌اش هنگام دریافت جایزه اخیرش گفت: «مهم‌ترین نکته در ارتباط با افسانه‌ها و قصه‌های پریان این است که آن‌ها برای بیان مسایلی خلق شدند که نمی‌توان به راحتی بیان‌شان کرد. همین نکته در مورد تمثیل هم صادق است.»
با این حال، دل‌تورو تاکید کرد او بر ساخت فلم‌های دلخواهش متمرکز است و در این‌باره توضیح داد: «آدم باید درباره مسایلی فلم بسازد که از نزدیک لمس‌شان کرده است، که قادر به درک‌شان است.»
با این همه، وی همچنین شباهت‌هایی میان فیلم اخیرش و «دیو و دلبر» فیلم کلاسیک دیزنی را رد کرد و گفت در «شکل آب» این قهرمان زن نیست که اسیر می‌شود و سعی می‌کند دیو را تغییر بدهد.
دل‌تورو اضافه کرد: «فکر نمی‌کنم مسئله عشق تغییر دادن یا متحول ساختن طرف مقابل باشد، بلکه فهمیدن طرف مقابل است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا