آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنان

عملکرد طالبان در برابر مردم به ویژه زنان، لکّه‌ننگی برای جامعه جهانی است

خبرگزاری دید: رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در نشست فعالان سیاسی کشورمان در پاریس با اشاره به اینکه سرنوشت افغانستان باید با اجماع ملی رقم بخورد افزود: عملکرد طالبان در برابر مردم به‌ویژه علیه زنان لکه ننگی برای جامعه جهانی است.

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در نشست سیاستمداران کشورمان که روز گذشته (۲۳ حوت) در پارلمان فرانسه برگزار شد گفت: «ذهنیت حاکم این است که قبل از دستیابی به اجماع ملی در افغانستان نیاز به نوعی اجماع بین‌المللی دانسته می‌شود، در حالیکه سرنوشت این کشور باید با اجماع ملی رقم زده شود.»

رحمت‌الله نبیل در سخنرانی خود توافق کشورهای منطقه و قدرت‌های بزرگ جهان بر سر نوع راه‌حل پایدار برای افغانستان را دشوار دانست.

آقای نبیل تاکید کرد که نادیده انگاری نقش مردم افغانستان در روند دستیابی به راه‌حل معضل این کشور از دلایل ناکامی و شکست پروسه دوحه بوده است. وی افزود: که روند دوحه به ضرر مردم افغانستان انجامیده است.

رحمت‌الله نبیل گفت: «این مسئولیت ما به عنوان شهروندان است تا برای رسیدن به یک قرارداد اجتماعی نو و رسیدگی به چالش‌های داخلی بر مبنای یک روند شفاف و دموکراتیک تلاش کنیم و بار این مسئولیت تاریخی را بر دوش دیگران نیندازیم.»

این نشست تحت عنوان سیاستمدارن افغان با همکاری نهاد گفتمان صلح افغانستان در باره تاثیر موقعیت ژئوپولتیک افغانستان بر صلح و جنگ در منطقه برگزار شده است.

در این نشست شمار زیادی از چهره‌های سیاسی، مقام‌های پیشین افغانستان، فعالین مدنی و شخصیت‌های فرانسوی شرکت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا