آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

عواید شهرداری هرات افزایش یافته است

مسئولان شهردای هرات از بلند رفتن عواید این تصدی خبر داده و از کمک‌های جامعه جهانی در سال پیش رو برای توسعه شهری سخن می‌گویند.
به گزارش خبرگزاری دید، وحید قتالی شهردار هرات بیان داشت که پس از تقررش به صفت شهردار هرات از فساد در این اداره جلوگیری نموده، عواید مجموعی را از ۲۳ درصد به ۴۱ درصد افزایش داده عواید مالی در سال مالی جدید رشد خواهد داد.
شهردار هرات می‌افزاید، از آنجایی که در گذشته کاغذپرانی‌ها یا بروکراسی در ادارات دولتی رواج داشت؛ اما اداره شهرداری برای جلوگیری از این امر نامعقول، سیستم الکترونیکی مالی و اداری را جایگزین نموده است.
آقای قتالی همچنین از کمک‌های ۲۰۰ میلیون دالری از سوی مقام عالی ریاست جمهوری، ۶.۵ میلیون دالری از سوی بانک جهانی و ۲.۵ میلیون یورویی از سوی اتحادیه اروپا نوید داده می‌گوید، در سال مالی جدید شهر هرات شاهد آبادانی و پیشرفت بسزایی خواهد بود.
شهردار هرات بیان داشت که پروژه‌های زیربنایی بزرگی را اداره شهرداری برای آبادی و بازسازی شهر در نظرداشته و در کنار آن از آغاز برنامه ملی میثاق شهروندی و پروژه‌های انکشافی بانک جهانی، اتحادیه اروپا و مؤسسات بین‌المللی همکار با این اداره، در محلات و گذرهای نواحی پانزده‌گانه برای شهروندان نوید داد.
در عین حال آقای قتالی می‌گوید، در چند روز آینده پروژه‌های انکشافی برنامه ملی میثاق شهروندی در شش ناحیه شهر آغاز می‌گردد.
با این همه، شهردار هرات از تسلیم‌گیری ۱۴۰۰ جریب زمین در ساحه مسلخ شهر تحت نام «آرامگاه دیار رحمت» برای انتقال اموات عموم شهروندان سخن گفته و این موضوع را به‌عنوان یک موفقیت در زمینه جلوگیری از غصب زمین در شهر هرات دانست.
در ادامه آقای قتالی از مدیریت نادرست تنظیف در گذشته یادآور شده، دفن زباله‌ها را در پشت کوه «ملا یاسین» یک فاجعه محیط زیستی دانسته، اظهار داشت که در سال مالی جدید شهرداری هرات، مدیریت تنظیف این اداره را تجهیز و برای بازیافت زباله‌های شهری برنامه‌ای درست و دوامدار روی دست دارد.
شهر هرات پس از کابل، بزرگترین شهر افغانستان است. اما این شهر با سابقه درخشان مدنیت و توسعه در اثر جنگ‌های داخلی با رکود و ویرانی رو به رو شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا