آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

غنی به کمیسیون انتخابات دستور داده، آمار ثبت نام‌ کنندگان را اعلام نکند

برخی از سناتوران می‌گویند که محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور به کمیسیون انتخابات دستور داده تا آمار ثبت نام کنندگان را روزانه اعلام نکند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا این موضوع را فاش کرده و تاکید کرده است که توقف اعلام روزانه شمار اشتراک کنندگان در روند ثبت نام عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.
وی افزود که اطلاعاتی در مورد شمار ثبت نام کنندگان در روند انتخابات باید بر اساس ولایت‌ها همه روزه به مردم افغانستان اعلام شود در غیر آن این روند با مشکلات بیشتر مواجه خواهد شد.
فرهاد سخی دیگر عضو مجلس سنا نیز از این تصمیم رییس جمهور غنی، به شدت انتقاد کرد و گفت که عدم اعلام شمار ثبت نام کنندگان نشان دهنده‌ آن است که حکومت در روند انتخابات دخالت کرده و می‌خواهد تقلب گسترده‌‌ای را راه‌اندازی کند.
این نگرانی‌ها در حالی از سوی سناتوران مطرح می‌شود که مسوولان کمیسیون انتخابات برای پاسخ‌گویی به نگرانی مجلس در نشست سه‌شنبه آینده‌ مجلس سنا فرا خوانده می‌شوند.
اما، شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست جمهوری در صفحه‌ فیسبوکش گفته که این ادعاها « شایعه» است.
با این همه، براساس گزارش‏ها کمیسیون انتخابات پس از حمله دیروز بر یکی از مراکز ثبت نام رای دهندگان در کابل، سه مرکز ثبت را تا مدت نامعلوم بسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا