آخرین اخبارافغانستانسیاست

فایق: تجلیل از سالروز استقلال در شرایط کنونی قابل سوال و تامل است

خبرگزاری دید: کاردار ماموریت دیپلماتیک کشور در سازمان ملل می‌گوید که برای رسیدن به استقلال واقعی با تمام مولفه‌های آن به تلاش‌ها و انسجام بیشتر نیاز است.

نصیر احمد فایق کاردار ماموریت دیپلماتیک کشور در سازمان ملل امروز شنبه(٢٨ اسد) در پیامی به مناسبت سالروز استقلال افغانستان گفت که ‏تجلیل از سالروز استقلال افغانستان در شرایط کنونی که افغانستان در بحران سیاسی، اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی قرار دارد و مردم آن محتاج کمک‌های خارجی است،‌ قابل سوال و تامل است.

فایق با بیان این‌که تجلیل از سالروز  استقلال کشور قابل سوال و تامل است اما نباید این روز ملی نادیده گرفته شود، گفت: ۲۸ اسد در حقیقت یادبود از شهدای راه آزادی و شهامت، ایستادگی، ایثار و فداکاری مردم افغانستان به رهبری شاه امان الله خان در مقابل مداخله و تهاجم بریتانیای وقت است.

وی خاطرنشان کرد که این روز ملی و تاریخی فرصتی است برای ایجاد وحدت و همدلی میان مردم افغانستان در داخل و بیرون از کشور جهت انسجام تلاش‌ها برای تحول و تغییر وضعیت کنونی و در نهایت نجات افغانستان از فقر، وابستگی، مداخله، استبداد و تحجر و رسیدن به استقلال واقعی با تمام مولفه‌های آن.

گفتنی است که از سالروز استقلال کشور در حالی تجلیل می‌شود که مردم و سیاسیون از پرچم سه رنگ و طا-لبان از پرچم امارت اسلامی استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا