برگزیدهمنطقه

داعش و طالب مخالف همدیگر نیستند


محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان، گفته است: این فرضیه که داعش و طالبان مخالف همدیگر اند، غلط است.
به نقل از خبرگزاری فارس، مشاور رییس‌جمهور همچنان گفته است: پروژه استفاده طالبان علیه داعش نمی‌تواند به شکلی که روسیه و چین می‌گوید، صورت گیرد.
اتمر با بیان اینکه شکل‌گیری داعش و تحریک طالبان پاکستانی و نهضت اسلامی ازبکستان یک پدیده نو است، خاطرنشان کرد: اینها همه یکی هستند، ولی نام‌گذاری‌های جدید صورت گرفته است. آنها شاید در ننگرهار با هم بجنگند، ولی علیه حکومت اشرف غنی در شمال‌شرق افغانستان با هم همکاری دارند.
اتمر در مصاحبه اختصاصی با روزنامه«هندوستان تایمز» که در مورد مشکلات موجود در افغانستان صحبت کرده، اضافه کرده‌است: چند هفته دیگر با روسیه، هند، ایالات متحده و دیگر بازیگران جهانی و منطقه‌ای برای برخورد با بی‌ثباتی روز افزون در افغانستان جلسه‌ای تشکیل می‌شود.
اتمر همچنان گفته است: وضعیت امنیتی در سال ۲۰۱۷ خیلی بدتر از آنچه است که در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ بوده‌است.
اتمر افزود: طالبان حمایت‌شده از سوی پاکستان حالا خود به گروه‌های مانند «لشکر طیبه» و «جیش محمد» که هند را تهدید می‌کنند و به جنبش ترکستان شرقی که چین را تهدید می‌کند، پناه داده‌اند.
مشاور امنیت ملی خاطر افزوده است: به همین سبب«پروژه‌ سازش» که روسیه و چین در مورد آن صحبت می‌کنند، نمی‌تواند به شکلی که مسکو و چین خواهان آن‌اند، یعنی استفاده طالبان علیه داعش، انجام شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا