آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

فعالان مدنی غزنی: باید دفتر کمیسیون انتخابات در غزنی باز شود

شماری از فعالان مدنی ولایت غزنی با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در کابل، خواستار بازشدن نمایندگی کمیسیون مستقل انتخابات در شهر غزنی، مرکز این ولایت شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر کمیسیون انتخابات از ششم ماه ثوردر شهرغزنی بسته است و معترضانی که این دفتر را بسته‌اند، خواستار حوزه بندی و کوچک شدن حوزه انتخاباتی در این ولایت هستند.
در بیانیه‌ای مطبوعاتی که روز گذشته این فعالان مدنی نشر کرده‌اند از حکومت مرکزی پرسیده شده که مصمم به برگزاری انتخابات در ولایت غزنی است یاخیر؟
این فعالان خواستار برگزاری انتخابات شورای ملی و شورای ولسوالی‌ها مطابق به قانون انتخابات شده‌اند و افزوده‌‏اند که فعالیت کمیسیون انتخابات باید مطابق قانون در ولایت غزنی آغاز شود.
فعالان مدنی گفته‌اند که ناامنی در برخی از ولسوالی‌های ولایت غزنی دلیل بر محرومیت ساکنان ولسوالی‌های امن این ولایت از انتخابات نباید شود.
به گفته آنان، دولت موظف به تامین امنیت است و کمیسیون انتخابات نیز باید زمینه برگزاری انتخابات آزاد، عمومی، عادلانه و شفاف را فراهم کند.
براساس گزارش‌ها معترضانی که درِ کمیسیون انتخابات ولایت غزنی را بسته‌اند، همچنان به وجود مراکز رای دهی ناهمسان در ولسوالی‌های ولایت غزنی نیز معترضند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا