آخرین اخبارورزش

فوتبال‌ بازی غیر قابل پیش‏بینی؛ در جام جهانی روسیه چه می‌گذرد؟


در بازی فوتبال دو مقوله همواره مطرح است. یک مقوله می‏ گوید که بازی فوتبال غیر قابل پیش‏ بینی است و مقوله دیگر تاکید دارد که بازی فوتبال قابل پیش‏بینی است. در بازی‏ های جام جهانی ۲۰۱۸ که روسیه میزبان آن است، اتفاقاتی در برخی از بازی‏ ها واقع شد که یک بار دیگر این مقوله را تا حدی تایید کرد که بازی فوتبال غیر قابل پیش‏ بینی است.
به طور نمونه، ایران در گروهی افتاد که روزنامه نگاران ورزشی و تحلیل گران بازی فوتبال نوشته بودند گروهی که تیم ملی ایران در آن قرار دارد گروه « مرگ » است. در گروه ایران، تیم‏های قدرت‌مندی چون اسپانیا، پرتگال و مراکش حضور داشتند. تیم ملی ایران در سه بازی خود توانست تیم مراکش را یک صفر ببرد، یک صفر به اسپانیا واگذار کند بازی را و در نهایت با پرتگال مساوی کند و از ادامه حضور در بازی‏های جام جهانی ۲۰۱۸ حذف شود.
بسیاری از تحلیلگران بازی فوتبال، پیش از بازی ایران با پرتگال و اسپانیا نوشته بودند که ایران از این دو تیم قدرت‌مند به گونه پر گول شکست خواهد خورد.
تیم ملی مکسیکو که برای نخستین بار به بازی‏های جام جهانی راه یافته است، توانست آلمان مدافع قهرمانی جهان را با زدن یک گول شکست بدهد.
شب گذشته هم در ادامه بازی‏های جام جهانی روسیه اتفاق جالب افتاد و تیم کوریای جنوبی که از نمایندگان آسیا در این بازی‏ها بود، موفق شد مدافع قهرمانی جهان را با زدن دو گول از جام جهانی روسیه حذف کند.
هر چند کوریای جنوبی به رغم پیروزی در برابر آلمان، خود از جام جهانی روسیه حذف شد، اما وقتی داور سوت پایان بازی را زد، شادی و قهرمانی در سیمای بازیکنان کوریای جنوبی بیداد می‏کرد.
تیم ملی فوتبال آرجانتاین در آستانه حذف قرار داشت، اما درخشش لیونل مسی توانست این تیم را از یک قدمی حذف شدن نجات دهد.
در دیگر بازی‏های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، تیم ملی آیسلند که حتی یک بازیکن شناخته شده ندارد، در بازی با آرجانتاین به نتیجه مساوی تن داد و این باور را بیشتر تحقق بخشید که بازی فوتبال به ویژه بازی‏های جام جهانی ۲۰۱۸ را نمی‏توان براساس عنوان قهرمانی و ستاره‏های تیم‏ها پیش‏بینی کرد.
آلمان پس از برزیل که ۵ قهرمانی در جام جهانی دارد، در کنار ایتالیا صاحب چهار عنوان قهرمانی است.
این اولین بار از سال ۱۹۳۸ است که آلمان نتوانسته از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند.
در بازی‏های جام جهانی روسیه واقعیت‏هایی رو شد که نشان می‏دهد فوتبال بازی غیر قابل پیش‏بینی است. رسانه‏های ورزشی که به طور ویژه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را پوشش می‏دهند، پیش از بازی آلمان و کوریای جنوبی، پیش‏بینی کرده بودند که آلمان با نتیجه پر گول موفق خواهد شد تا این تیم آسیایی را کنار بزند.
تیم ملی کوریای جنوبی در بازی‏های آسایی در برابر دیگر تیم آسایی که ایران باشد وضعیت مطلوبی ندارد، اما همین تیم توانست مدافع قهرمان جهان را حذف کند.
آنچه تاکنون در بازی‏های جام جهانی ۲۰۱۸ رخ داده است، راه را برای پیش‏بینی بازی‏های آینده این جام بسته است. تیم‏های مثل ایتالیا و هالند در بازی‏های مقدماتی حذف شدند و اکنون جای این دو تیم در بازی‏های جام جهانی روسیه خالی است.
فرامرز دولت آبادی- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا