آخرین اخبارورزش

لیورپول ۳-۰ سیتی: سلاخی شاگردان پپ در آنفیلد

لیورپول در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با نتیجه ۳-۰ منچسترسیتی را شکست داد و گام بلندی به سوی مرحله بعد برداشت.
سرخ‌پوشان‌ در این دیدار با ارایه یک نمایش حساب شده، سه بار دروازه سیتی را باز کردند و در مقابل اجازه ندادند تا شاگردان «پپ گواردیولا» حتی یک بار هم به گول برسند و به این ترتیب، اکنون امید زیادی برای رسیدن به جمع ۴ تیم پایانی رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان دارند.
دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و در دقایق ابتدایی توپ بیشتر در میانه زمین در گردش بود. در حالی بازیکنان منچسترسیتی در تلاش بودند که با کنترول توپ و میدان، بر بازی مسلط شوند، این لیورپولی‌ها بودند که در دقیقه ۱۲ به گول رسیدند. روی یک ضد حمله بود که محمد صلاح با یک پاس خوب، فیرمینو را صاحب موقعیت کرد اما این ستاره برزیلی نتوانست از موقعیت استفاده کند ولی با هوشمندی، توپ را به صلاح برگرداند و او هم با ضربه‌ای محکم، کار را تمام کرد.
بازیکنان سیتی که انتظار این گول زودهنگام را نداشتند، برای دقایقی تحت تاثیر این گول بودند و این فرصتی به لیورپولی‌ها داد تا باز هم روی دروازه این تیم موقعیت‌سازی کنند و در دقیقه ۲۱ به گول دوم برسند. روی اشتباه مدافعان سیتی، «جیمزمیلنر» با یک پاس در عرض، «الکس اکسلید چمبرلین» را پشت محوطه جریمه سیتی صاحب موقعیت کرد و او هم با یک شوت تماشایی، توپ را به گوشه دروازه «ادرسون» فرستاد.
بعد از این گول بازیکنان سیتی بر فشار حملات‌شان افزودند اما توان عبور از خط دفاعی منسجم لیورپولی‌ها را نداشتند. در مقابل این بازیکنان لیورپول بودند که با انتقال‌های سریع در فاز هجومی، کار را برای تیم حریف سخت کردند و سرانجام در دقیقه ۳۱ به گول سوم رسیدند. روی اشتباه «اوتامندی» بود که توپ پشت محوطه جریمه سیتی به صلاح رسید و روی ارسال دیدنی او، «سادیو مانه» با ضربه سر کار را تمام کرد.
در دقایق باقی مانده نیمه اول، تلاش بازیکنان سیتی برای در اختیار گرفتن بازی ثمری نداشت و باز هم این لیورپولی‌ها بودند که موقعیت‌های بهتری روی دروازه حریف ایجاد می‌کردند. در نهایت این نیمه با همان سه گول به سود لیورپول به پایان رسید.
نیمه دوم را سیتی بهتر آغاز کرد و می‌توانست در دقیقه ۵۰ یکی از گول‌های خورده را جبران کنند اما ضربه سر نیکلاس اوتامندی از بالای دروازه به بیرون رفت. ۵ دقیقه بعد نوبت «دی بروین» بود که با یک ارسال دیدنی، دروازه لیورپول را در آستانه باز شدن قرار داد اما حضور به موقع الکساندر آرنولد، مانع گول‌زنی داوید سیلوا شد.
برتری سیتی ادامه داشت اما نمایش تدافعی تر لیورپولی‌ها نسبت به نیمه اول، مانع از ایجاد موقعیت‌های خطرناک روی دروازه این تیم می‌شد. هر چند در دقایق پایانی، بازیکنان سیتی توانستند یکی دو موقعیت خوب روی دروازه حریف ایجاد کنند اما در نهایت نتوانستند به گول برسند و بازی با همان سه گول به سود لیورپول به پایان رسید.
منبع: ورزش سه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا