آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرحکومتمنطقه

مجاهد: آمریکا وغرب، فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند

خبرگزاری دید: ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طا-لبان در واکنش به اظهارات وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: امریکا و دیگر کشورهای غربی از حقوق صحبت می کنند باید بدانند که نباید فرهنگ غربی را بر کشورهای دیگر تحمیل کنند.

امروز ( ۴ ثور) در فایل صوتی منتشر شده از ذبیح الله مجاهد در حساب ایکس رادیو ملی تحت حاکمیت طا-لبان آمده است: حکومت سرپرست به دادن حقوق به شهروندان خود وظیفه شرعی و اسلامی دارد.

وی همچنین در این فایل صوتی گفته است که مردم افغانستان همه مسلمان هستند و‌ حقوق آن ها بر اساس شریعت اسلامی تعریف و داده می شود.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری ضمن ارائه گزارش وضعیت حقوق بشر ۲۰۲۳ گفت طا-لبان در سال ۲۰۲۳ به نقض حقوق بشر به ویژه مجازات بدنی به افرادی که متهم به جرم های غیراخلاقی شده اند، ادامه داده است.

وزارت خارجه امریکا روز گذشته گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در جهان در ۲۰۲۳ را منتشر کرد. در این گزارش به نقض گسترده حقوق بشر، از جمله قتل و شکنجه افراد، در افغانستان اشاره شده است.

در همین حال، آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا در یک اعلامیه درباره این گزارش گفت که طالبان با فرمان‌های خود «عملا زنان افغان را از حوزه عمومی حذف کرده است.»

بر اساس این گزارش، ممنوعیت آموزش و کار زنان باعث بدتر شدن وضعیت آنان شده است و اکنون آنها در چهاردیواری خانه محصور اند.

وزارت خارجه امریکا گفته است که طا-لبان هیچ انعطافی در سیاست‌های خود نشان نداده و فرمان‌های این گروه در تضاد با تعهدات افغانستان و کنوانسیون‌های بین‌المللی قرار دارد.

در گزارش وزارت خارجه امریکا به حبس‌های سیاسی و وضعیت بد زندان‌ها، قتل، شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، عدم استقلال قوه قضائیه اشاره شده است.

در این گزارش آمده است که طا-لبان هر روز محدودیت‌های بیشتر بر آزادی بیان وضع کرده است.همچنین، خبرنگاران با خشونت و بازداشت خودسرانه این گروه مواجه‌اند.

وزارت خارجه امریکا گفته است که آزادی‌های مذهبی در افغانستان محدود شده و علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی خشونت صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا