آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجلس سنا: سفر مشاور امنیت ملی به پاکستان بی‌حاصل است

اعضای مجلس سنا در پی سفر حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی در راس یک هیئت بلندپایه امنیتی به پاکستان، واکنش نشان داده و می‏گویند که این سفر هم همانند سایر سفرهای گذشته مقام‌های کابل به پاکستان، حاصل درشتی در پی نخواهد داشت.
محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا در نشست عمومی این مجلس، گفت که سفر هیئت‌های بلندپایه دولت به پاکستان و انجام مذاکره با این کشور جز وقت تلف کردن چیزی دیگری نیست.
آقای ایزدیار افزود، هرباری که مقام‌های افغانستان به پاکستان سفر کرده و یا مذاکراتی را انجام داده و به توافقاتی دست یافته، زمینه‌ غفلت حکومت فراهم شده و دشمن از آن سو استفاده کرده است.
اما، بازمحمد زرمتی عضو مجلس سنا خبر داده که افغانستان و پاکستان در زمینه همکاری‌های ضد تروریستی به توافقاتی دست یافته‎اند که آقای اتمر در راس یک هیئت به پاکستان رفته است.
آقای زرمتی افزود، گفته‌هایی وجود دارد که دو طرف افغانستان و پاکستان در مورد همکاری‌ها در روند صلح افغانستان به توافقاتی دست یافته‌اند.
به گفته‌ او، پاکستان وعده داده است که طالبان را به صلح وادار می‌کند و آنعده از طالبانی را که به صلح حاضر نشوند سرکوب خواهد کرد. او ابراز امیدواری کرد که پاکستان به وعده‌هایی که داده است، این بار عمل کند.
قابل ذکر است که حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی در راس یک هیئت بلندپایه امنیتی به پاکستان رفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا