آخرین اخبارافغانستانسیاست

محقق در دیدار با سفیر ملکی ناتو:

کشتار هزاره‌‏ها سیستماتیک و هدفمند است

حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی کشور در دفتر کارش با کارلوس زیمرمن سفیر ملکی ناتو در افغانستان دیدار و گفت‌وکو کرده است.


حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی کشور در دفتر کارش با کارلوس زیمرمن سفیر ملکی ناتو در افغانستان دیدار و گفت‌وکو کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید و به نقل از اعلامیه معاونیت دوم ریاست اجرایی، در این دیدار هر دو جانب روی اوضاع جاری کشور بحث و تبادل نظر کرده اند.
محمد محقق: اوضاع امنیتی کشور نابسامان است و کشتار هزاره ها در نتیجه حملات انتحاری و انفجاری سیستماتیک و درعین حال، هدفمند است.
دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست اجرایی نوشته است:« در طول چهار سال گذشته از گروگان گیری گرفته تا حمله بر مساجد، مراکز آموزشی، ورزشى و تجمعات اعتراضات مدنی هزاره ها بیست و پنج مورد حمله تروریستی علیه جامعه هزاره و شیعه سازماندهی و انجام شده است که متاسفانه در نتیجه این حملات، حدود دو هزار نفر شهید و زخمی شده اند.»
معاون دوم ریاست اجرایی همچنان گفته، حکومت در قسمت تامین جان هزاره ها تاکنون سهل انگاری کرده است و به قدر باید و شاید توجه نکرده است.
آقای محقق در این دیدار خواهان شفافیت در پروسه انتخابات شده است و تاکید کرده که احزاب سیاسی به دنبال یک انتخابات شفاف و عادلانه است.
با این همه، سفیر ملکی ناتو افزوده که ناتو برای جلوگیری ازکشتار غیر نظامیان افغانستان را کمک می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا