آخرین اخبارافغانستانسیاست

محمودی: غنی شعار می‌دهد عمل نمی‌کند!


رییس مجمع ملی مردم افغانستان، در واکنش به حوادث خونین چند روز گذشته در کشور در صحبت با طلوع نیوز می‏‌گوید: رییس‏ جمهور غنی، در برابر رویدادهای خونین در کشور تنها شعار می‌دهد و به آنچه می‌گوید، عمل نمی‌کند.
او همچنان می‌افزاید که رییس ‏جمهور، هیچ‌گونه شناختی از افکار عمومی مردم افغانستان ندارد، یا اینکه مردم را جدی نمی‌گیرد.
سیدعلی‌رضا محمودی در ادامه می‌افزاید که در حال حاضر وزارت‌خانه‏های امینتی و دفاعی از سوی سرپرست‌ها اداره می‌شوند. به گفته وی، حکومت باید به روند سرپرستی نهادها در کابینه‌اش پایان دهد.
رییس مجمع ملی مردم افغانستان در خصوص راهبرد تازه امریکا در جنگ افغانستان می‏افزاید که اعلام این راهبرد از سوی ترامپ، تاثیر مثبتی روی امنیت کشور نداشته و کاخ سفید در امر مبارزه با هراس‌افکنی صادقانه عمل نمی‌کند.
آقای محمودی همچنان می‌گوید: وقتی مراکز امنیتی و دفاعی کشور خود شان «امن» نیست، چطور می‌تواند حافظ جان مردم افغانستان باشند!
او به رهبران حکومت فعلی هشدار می‌دهد که اگر این وضعیت بد امنیتی ادامه پیدا کند، افغانستان در آینده نزدیک به سوریه دیگر در منطقه مبدل خواهد شد.
رییس مجمع ملی مردم افغانستان می‌گوید که وظایف نهادهای امینتی و دفاعی کشور غم‌شریکی با مردم نیست، بلکه آنها مسئولیت تامین امنیت سراسری را دارند.
به باور وی، گروه‌های تروریستی با گذشت هر روز منسجم‌تر و قوی‌تر می‌شوند.
آقای محمودی در بخشی دیگر سخنانش علاوه می‌کند که ارگ ریاست جمهوری به دنبال توطیه بوده و در صدد به انزوا کشانیدن رقبا و شرکای سیاسی‌اش است.
وی افزود که تمامی امیدواری‌های مردم افغانستان به یاس مبدل شده و حکومت در تحقق وعده‌هایش ناکام بوده است.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که طی چند روز اخیر حملات تروریستی در نقاط مختلاف کشور جان صدها تن را گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا