آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

مردم؛ ناراضیان اصلی انتخابات ۲۸ میزان

به باور این شمار از مردم، وکلای فعلی فاقد دستاوردند و در انتخابات آینده مردم به آن‌ها باور نخواهند کرد.



انتخابات ۲۸ میزان در حالی‌ برگزار خواهد شد که در کنار دیگر نگرانی‌ها و چالش‌ها، مردم چندان علاقه ندارند که در پروسه انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دید، اما شماری از مردم که از نمایندگان فعلی در مجلس نمایندگان ناراضی به نظر می‌رسند، در آستانه برگزاری انتخابات پیش رو به دنبال نامزدان جدید و قابل اعتماد هستند.

به باور این شمار از مردم، وکلای فعلی فاقد دستاوردند و در انتخابات آینده مردم به آن‌ها باور نخواهند کرد.

مهدی غلامی از باشندگان شهر مزار شریف می‌گوید که نسل جوان می‌بایست به کسانی رای بدهند که تنها به مردم وابسته باشد.

او که با خبرگزار دید صحبت می‌کرد، تاکید می‌کند که مردم در روز انتخابات باید از شعور شان کار بگیرند.

فریده یونسی از دیگر باشندگان مزار شریف از مردم انتقاد می‌کند و می‌گوید که افکار عمومی کشور نیز روند انتخابات را جدی نگرفته است و اضافه می‌دارد تا زمانی که این مشکل حل نگردد، چیزی عوض نخواهد شد و مردم همواره از انتخاب شان احساس ندامت خواهند کرد.

در همین حال، سیمین ابراهیمی استاد دانشگاه می‌گوید، نامزدانی در انتخابات پیروز می‌شوند که در ایام مبارزات انتخاباتی به مردم رشوه می‌دهند.

وی خاطر نشان می‌سازد که نگاه مردم به این پروسه دمکراتیک می‌تواند شرایط را تغییر دهد و آن‌هایی که در گذشته با رشوه دادن وکیل شده‌اند در آینده قادر نخواهند بود که آرای مردم را با خود داشته باشند.

براساس اظهارات مردم، پارلمان فعلی نتوانسته است به وظایف‌اش عمل کند. یکی از عمده‌ترین مسئولیت‌های پارلمان نظارت از عملکرد  حکومت است که چنین نشده است.

بربنیاد گزارش‌ها، اعضای مجلس نمایندگان برای تایید و رد وزیران کابینه پول دریافت می‌کنند.

با این همه، حضور مردم برای شرکت در انتخابات پیش رو بسیار کم‌رنگ دیده می‌شود و در کنار دیگر عوامل عملکرد نمایندگان و کمیسیون انتخابات سبب بی‌میلی مردم به انتخابات شده است.

وسیمه بادغیسی اما، می‌گوید که ناامنی و تحرکات مخالفان مسلح دولت باعث شده است تا مردم از رفتن به مراکز ثبت نام رای دهندگان هراس داشته باشند.

قابل ذکر است که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها قرار است در ۲۸ ماه میزان سال روان برگزار شود.

اختر سهیل – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا