آخرین اخبارافغانستانورزش

مسابقات مبارزه آزاد برای نخستین‌بار در بامیان برگزار شد

نخستین دور مسابقات ورزشی مبارزات آزاد تحت نام (کمر بند طلایی ۲۰۱۸) با حضور داشت مقامات ملکی و نظامی، ورزشکاران و اقشار مختلف مردم این ولایت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این مسابقات که نزدیک به ۱۰۰ ورزشکار از ۱۰ ولایت کشور اشتراک کرده بودند در رشته‌های مبارزات آزاد ‌فری‌فایت، پارکو، جمناستیک و سایر رشته‌های ورزشی به رقابت پرداختند.
در این دور رقابت‌ها محمد موسی حسینی در مبارزات آزاد، سمیع‌الله در رشته ورزشی بوکس و فیروز از ولایت لوگر در رشته «او اسپورت» مقام های اول را از آن خود کردند.
سید محمد موسوی مسئول برگزاری این مراسم می‌گوید که قرار بود این مسابقات بین ۱۵ ولایت کشور برگزار شود اما بنا به مشکلات پیش آمده، تنها ورزشکاران ۱۰ ولایت کشور اشتراک کرده است.
آقای موسوی افزود، کمربندها صرفاً به ورزشکارانی که در رشته مبارزات آزاد قهرمان می‌شوند داده می‌شود و برای قهرمانان در سایر رشته‌ها کپ و مدال داده خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را حمایت از جامعه ورزشکاران دانسته و از مقامات حکومت محلی و مرکزی خواست تا برنامه‌های موثر را برای حمایت از ورزشکاران روی دست گیرد.
آقای موسوی گفت:« متاسفانه مسئولان محلی ولایت بامیان با ما همکاری نکرده و حتی در قسمت استفاده از وسایل خودمان مشکل تراشی می‌کردند و تلاش داشتند تا این مسابقات برگزار نشود.»
هرچند وی از دلایل این مشکل تراشی از سوی این مسئولان را بیان نکرده است اما می‌گوید مسئولان تربیت بدنی ولایت بامیان هیچ‌گونه همکاری در خصوص برگزاری این مراسم نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا