آخرین اخباراجتماعافغانستانزنانگزارش

مشکلات زنان هرات در نشستی بررسی شد!

جلسه‌ای به هدف بررسی مشکلات زنان، امروز با حضور مشاورین ریاست جمهوری، نمایندگان مردم در شورای ولایتی، صحت، معارف و شماری از زنان فعال در هرات برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، مشاورین رییس جمهور پيرامون اهداف سفر شان به ولايت هرات و سایر ولایات حوزه غرب معلومات دادند.

آنان مشکلات و چالش‌های فراروی زنان را شنیده و تاكيد کردند که زنان جایگاه اصلی شانرا در جریان چند سال اخیر به خصوص از دوران حکومت وحدت ملی به دست آورده‌اند که این خود یک نوید است برای بانوان و قشر تحصیل کرده.
در همین حال، سکینه حسینی و جهانتاب طاهری نمایندگان مردم در شورای ولایتی هرات، بر تلاش بيشتر زنان و جوانان به خاطر افزايش سطح مشاركت مردم در انتخابات آینده به عنوان یک پروسه ملی و سرنوشت‌ساز تاکید کردند.
آنان مشکلات و راهکارهایی را در قسمت برگزاری انتخابات و افزایش سهم و حضور بیشتر زنان تحصیل یافته در پست‌های بلند دولتی و تصمیم‌گیری‌های سیاسی را مطرح نمودند.
در این نشست که شمار زیادی از زنان شرکت داشتند، خانم کریمی سرپرست ریاست امور زنان، خانم عزیزی کارشناس جندر مقام‌ولایت، خانم پیغام، خانم پوپل و خانم نیکزاد خواهان جدیت مسئولان در امر تسريع روند ثبت نام رای دهنده گان و تامین شفافیت در این پروسه شدند.
سایر شرکت کنندگان این جلسه از حکومت وحدت ملی تقاضا نمودند تا زمینه برقراری امنیت را در اماکن مقدس، مکاتب و سایت‌های انتخاباتی مساعد سازند تا همه شهروندان به گونه مساوی از این حق خود در تعیین سرنوشت آینده شان استفاده نمایند.
در اخیر، مشاورین ریاست جمهوری از زنان خواستند تا در این مسئله مهم حیاتی سهم بارزی را داشته و برنامه‌های تبلیغی جهت تشویق و ترغیب اقشار مختلف راه‌‌اندازی کنند‌.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا