آخرین اخبارافغانستانسیاست

ملا برادر: جنگ‌ها زیربناهای کشور را آسیب زیادی زده است

خبرگزاری دید: معاون اقتصادی ریاست الوزرا در مراسم افتتاح چند پروژه در میدان‌هوایی کابل گفت که جنگ‌ها و کشمکش‌ها زیربناها را آسیب زده که باید بازسازی شود.

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرا روز گذشته در مراسم بهره‌برداری چند پروژه با حضور ملا حمیدالله آخوندزاده سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی، مسئولین میدان‌هوایی بین‌المللی کابل، نمایندگان سکتور خصوصی و شماری از تاجران و سرمایه‌گذاران گفته که جنگ‌ها و کشمکش‌ها زیربناهای کشور را آسیب جدی رسانده است.

دفتر معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا در بیانیه‌ای به نقل از ملا برادر گفت: به دلیل جنگ‌ها و کشمکش‌ها در ۴۰ سال گذشته، زیربنای‌های کشور و سایر بخش‌ها آسیب زیادی دیده است که اقتصاد نیز در اثر آن متضرر شده است.

وی افزوده که طا-لبان پس از «فتح» به بازسازی زیربناها در کنار سایر بخش‌ها توجه ویژه‌ای داشته و فعالیت‌ها و تلاش‌ها در بخش‌های مختلف نمونه بارز آن است.

او در ادامه از تاجران و سرمایه‌گذاران در داخل و خارج از کشور خواسته در بازسازی کشور سهم بگیرند.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا در این مراسم همچنین گفته که امنیت مهم‌ترین شرط پیشرفت یک کشور است، و در حال حاضر امنیت سراسری در افغانستان تأمین گردیده  و فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف فراهم شده است.

در بیانیه همچنین گفته شده که تعدادی از پروژه‌های متوسط و کوچک به ارزش ده‌ها میلیون افغانی توسط سکتور خصوصی در میدان هوایی کابل تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا