آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

تماس تیلفونی ترامپ با برادر؛

ملا برادر گفت: شما طبق توافقنامه عمل کنید در آینده روابط مثبت خواهیم داشت

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر، از صحبت تیلفونی ملا برادر معاون سیاسی این گروه با دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا خبر داده است.

سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر، از صحبت تیلفونی ملا برادر معاون سیاسی این گروه با دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان در توییتی از تماس تیلفونی ۳۵ دقیقه‌ای ملا برادر با دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا خبرداده است.
بر بنیاد توییت شاهین، در این مکالمه ملا برادر به ترامپ گفته است: در آینده اگر ایالات متحده امریکا طبق توافق ما با ما عمل کند، ما یک رابطه دو جانبه مثبت خواهیم داشت.
شاهین از قول برادر افزوده: شما در خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برای روابط مثبت در آینده از قاطعیت کار بگیرید و کسی را اجازه ندهید که شما را دراین جنگ طولانی دخیل نگه دارد. استقلال کشور و ایجاد حکومت دلخواه حق مسلم افغان‌هاست.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنان به نقل سخنان ترامپ پرداخته است. او به نقل از ترامپ نوشته: خوشحالم که با شما صحبت کردم شما یک مرد قوی و یک کشور خوبی دارید و می‌دانم که برای سرزمین خود می‌جنگید. خروج نیروهای خارجی از افغانستان اکنون به نفع همه است.
بر اساس توییت شاهین، ترامپ از دولت افغانستان به عنوان «حکومت کابل» یاد کرده و افزوده: وزیر خارجه من به زودی با حکومت کابل صحبت خواهد کرد تا موانع پیشرو برای گفت‌وگوهای بین افغانستان را برطرف کند.
ایالات متحده تاکنون در این مورد موضع رسمی اتخاذ نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا