آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

مکرون: خروج امریکا از«برجام» می‌تواند سبب جنگ شود

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، یک بار دیگر هشدار داده است که اگر دونالد ترمپ از توافق هسته‌ای بیرون شود، ممکن جنگ در بگیرد.
آقای مکرون در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل گفته است که خارج شدن از توافق هسته‌ای ایران ممکن موجب مشکلات پیچیده به شمول جنگ شود. اما وی گفت فکر نمی‌کند که دونالد ترمپ جنگ بخواهد.
با این همه، قرار است رییس جمهور ترامپ تا یک هفته دیگر تصمیم بگیرد که آیا ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران پابند بماند یا خیر.
در همین حال، رییس جمهور ایران احتمال خروج امریکا از توافق یاده شده را «اشتباه تاریخی» خواند و گفت که کشورش در برابر هرگونه تصمیم رییس جمهور ایالات متحده، برنامه دارد.
حسن روحانی تاکید کرده است، هر تصمیمی که هفته آینده گرفته شود در زندگی ملت تغییری ایجاد نخواهد کرد و هر تصمیمی که ترامپ بگیرد، ایران در برابرش ایستادگی خواهد کرد.
خبرگزاری رویترز به نقل قول از دو مقام قصر سفید و یک منبع که از بحث های داخلی اداره رییس جمهور ترامپ آگاه است، گزارش می‌دهد که رییس جمهور ایالات متحده هنوز هم می‌تواند راهی را پیدا کند تا در توافق هسته‌ای با ایران، باقی بماند.
رییس جمهور فرانسه هنگام سفرش به واشنگتن در اواخر ماه اپریل ۲۰۱۸ از همتای امریکایی‌اش خواست تا از توافق هسته‌ای با ایران، خارج نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا