آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجنگجهانخبر های مهممنطقه

مک کال: آمریکایی‌ها قربانیان هیولاهای طا-لبان می شوند

خبرگزاری دید: مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا خواستار آزادی فوری «رایان کوربت»، شهروند آن کشور از زندان طا-لبان شده است. وی افزود: “بدتر شدن وضعیت رایان نتیجه‌ی غم‌انگیز و در عین حال قابل پیش‌بینی عقب‌نشینی فاجعه‌بار دولت -از افغانستان- است؛ امریکایی‌ها قربانی آسیب‌های جانبی -خروج از افغانستان-و قربانیان هیولاهای طا-لبان می‌شوند. رایان باید فورا آزاد شود.”

آقای مک‌کال دیروز (چهارشنبه، ۸ حمل) با نشر بیانیه ای گفته است؛ با وجود گزارش‌های مداوم در مورد وخامت وضعیت سلامتی این شهروند امریکا، دولت بایدن برای آزادی او کاری نکرده است. بایدن باید درخواست خانواده رایان کورت برای ملاقات با وی را نادیده نگیرد و برای آزادی او از دست طا-لیان فورا اقدام کند.

آقای مک‌کال گفته است: «بدتر شدن وضعیت رایان نتیجه‌ی غم‌انگیز و در عین حال قابل پیش‌بینی عقب‌نشینی فاجعه‌بار دولت -از افغانستان- است؛ امریکایی‌ها آسیب‌های جانبی -خروج از افغانستان-و قربانیان هیولاهای طا-لبان می‌شوند. رایان باید فورا آزاد شود.»

رایان کوربت، شهروند امریکا در آگست سال ۲۰۲۲ در یک سفر کاری به افغانستان آمد و از سوی طا-لبان با یک همکار آلمانی و دو همکار افغانستانی‌‌اش بازداشت شد.

او با خانواده‌اش از سال ۲۰۱۰ تا زمان تسلط دوباره‌ی طا-لبان بر افغانستان در کابل زندگی کرده بود. رایان کوربت در افغانستان با سازمان‌های غیردولتی کار کرده بود و یک شرکت مشاوره به‌نام -افغانستان بلوم- تأسیس کرده بود که به مردم در مورد دریافت قرضه‌های کوچک مشوره می‌داد.

طا-لبان تا اکنون در مورد بازداشت این شهروند امریکا اظهارنظر نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا