آخرین اخبارجهانسیاست

میزبانی تاشکند از نشست «تامین مالی تروریزم با قاچاق مواد مخدر»

خبرگزاری دید: گروهی از کارشناسان سازمان‌های بین‌المللی برای رایزنی در مورد تمویل تروریزم با استفاده از قاچاق مواد مخدر و مقابله با تهدیدهای ناشی از آن در تاشکند گردهم آمدند.

میزگردی با موضوع «تامین مالی تروریزم بر اساس قاچاق مواد مخدر – مقابله با تهدیدات امنیتی در کشورهای مستقل مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای» به تازگی در تاشکند دایر شد.

این میزگرد از سوی کمیته اجرایی مبارزه با تروریزم سازمان همکاری شانگهای و مرکز مبارزه با تروریزم کشورهای مشترک المنافع برگزار شده است.

در این نشست، کارشناسانی از سازمان پیمان امنیت جمعی، گروه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریزم اوراسیا، مرکز هماهنگی اطلاعات منطقه‌ای آسیای مرکزی، دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، کمیته روسای واحدهای مجری قانون سازمان ملل حضور داشته‌اند.

شورای روسای خدمات گمرکی کشورهای عضو CIS، مرکز آموزشی بین المللی – روش شناختی نظارت مالی، خدمات هماهنگی شورای فرماندهان نیروهای مرزی نیز از جمله اشتراک کنندگان بوده‌اند.

شرکت کنندگان در این میزگرد به بررسی مسایل همکاری بین سازمان‌های بین‌المللی ذیربط در زمینه حفظ امنیت، تبادل نظر در سطح کارشناسی درباره روندها و ویژگی‌های تهدیدات در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تامین مالی تروریزم و همچنین شیوه‌ها و روش‌های موثر برای سرکوب و خنثی کردن این تهدیدها به طور مفصل بحث کردند.

این نشست در حالی دایر شده که با روی کار آمدن طا-لبان در افغانستان، نگرانی‌ها در مورد رشد کشت و قاچاق مواد مخدر افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا