آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

نظامیان آلمانی با امریکایی‌ها در افغانستان می‌مانند

آنگلا مرکل نخست‌وزیر آلمان گفته است که به تعهدات خود با سازمان ناتو پای‌بند است و نظامیان آن‌ها در هماهنگی با امریکا در افغانستان باقی خواهند ماند.
نخست‌وزیر آلمان گفته است که نظامیان این کشور شمال افغانستان را ترک نمی‌کنند و برای ادامه ماموریت‌شان نیاز به کمک امریکا دارند.
مرکل با تایید این که برای مقابله با خروج عجولانه نیروی‌های خارجی از افغانستان در گذشته مبارزه زیادی کرده است، گفت که: با خروج عجولانه نظامیان‌مان از افغانستان اشتباه روسیه را تکرار نمی‌کنیم و این چیزی است که روسیه آرزویش را دارد.
نخست‌وزیر آلمان تصریح کرد که کشورش از ابتدا در تصمیم‌گیری برای حضور نظامی در افغانستان مشکل داشته اما سر انجام نظامیان آن‌ها به افغانستان اعزام شد.
به اساس گزارش‌ها، با آن که ماموریت جنگی نظامیان آلمانی در اکتوبر سال ۲۰۱۴ به پایان می‌رسید، اما این نظامیان به ماموریت‌شان در ولایت کندز در سال ۲۰۱۳ خاتمه دادند.
حالا نظامیان آلمان تنها در ولایت بلخ حضور دارند و گفته می‌شود که این نظامیان بار دیگر به ولایت کندز که مرکز درگیری گروه‌های تروریستی است، اعزام می‌شوند.
این در حالی است که به باور اکثر کارشناسان، برنامه‌های نظامیان امریکا و ناتو برای شکست و از بین‌بردن تروریستان ناکام شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا