آخرین اخبارافغانستانسیاست

نماینده مجلس در محاصره است/ حکومت پادرمیانی کند

براساس گزارش‏‌ها، فتح الله قیصاری نماینده مردم فاریاب در مجلس نمایندگان از سه روز به این طرف توسط یکی از فرماندهان حزب جنبش در مرکز این ولایت محاصره شده است.
اما بشیر احمد ته‏ینج سخنگوی جنبش اسلامی در صحبت با خبرنگار دید، می‏‌گوید برای حل تنش خلق شده میان فتح‏‌الله قیصاری و نظام‏الدین قیصاری باید حکومت ونهاد‎‏های مربوطه پادرمیانی کند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای ته‏ینج تاکید می‌‏کند که این درگیری برای باشنده‏‌گان ولایت فاریاب خطری ندارد و وضعیت در کنترول است.
فتح‌الله قیصاری نماینده مردم فاریاب در مجلس پس از ورود به میدان هوایی شهر میمنه از سوی افراد مسلح نظام الدین قیصاری فرمانده حزب جنبش در این ولایت محاصره شد؛ اما او با افرادش به لوای اول اردوی ملی که در نزدیکی میدان هوایی قرار دارد، پناه بردند.
گفته می‌شود که فتح‌الله قیصاری تا هنوز از ‏لوا بیرون نشده و افراد نظام‌الدین قیصاری به قصد بازداشت او لوای اول ارتش ملی را نیز محاصره کرده‌اند.
احمد جاوید بیدار سخنگوی والی فاریاب در صحبت با رسانه‏‌ها گفته که این مشکل تا هنوز حل نشده و فتح‌الله قیصاری هنوز هم در محاصره است.
نظام‌الدین قیصاری از فرماندهان خیزش مردمی و نزدیک به جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری است. او ادعا دارد که فتح‌الله قیصاری عضو مجلس و رحمت‌الله ترکستانی فرمانده پیشین پولیس جوزجان چند ماه پیش با استخدام فردی قصد ترور وی را داشته‌اند.
به گفته او، فرد مشکوک همراه با ماین از سوی افرادش بازداشت شده و اعتراف کرده است که از سوی فتح‌الله قیصاری مامور به انجام این کار شده بود.
نظام‌الدین قیصاری می‌گوید که این فرد مظنون را به امنیت ملی سپرده ولی حکومت از مجرای قانون اقدامی به بازداشت و محاکمه فتح‌الله قیصاری نکرده است؛ بناءً او خود دست به کار شده است.
با این همه، فتح‌الله قیصاری نماینده مردم فاریاب در مجلس نیز، از فرماندهان سابق حزب جنبش ملی بود، ولی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از جنرال دوستم فاصله گرفت و از داکتر عبدالله حمایت کرد.
این نماینده مجلس در دو دوره گذشته انتخابات شورای ملی با حمایت جنرال دوستم به مجلس راه یافته بود.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا