آخرین اخباراسلایدشوجهان

نگرانی امریکا از سلاح‌های ضد ماهواره‌ای چین و روسیه

مدیر اطلاعات ملی امریکا اعلام کرد که روسیه و چین در حال ساخت سلاحی هستند که می‌تواند ماهواره‌های نظامی و تجاری امریکایی را از کار بیندازد.
به نقل از ایسنا، سازمان اطلاعات امریکا با انتشار گزارش سالانه خود درباره تهدیدهای واقعی علیه امنیت ملی آن کشور اعلام کرد که روسیه و چین در حال ساخت سلاح‌هایی هستند که می‌تواند ماهواره‌های امریکایی را از کار بیندازند.
در این گزارش، با اشاره به تروریزم بین‌المللی و تهدیدهای سایبری، از سلاح‌های پیشرفته‌ای نام برده شده است که توسط روسیه و چین در حال ساخت است که می‌تواند ماهواره‌های امریکایی را تحت تاثیر قرار دهد.
در این گزارش تاکید شده که این سلاح‌ها در برنامه‌ای به عنوان یگان‌های تخصصی ضد ماهواره‌ای ساخته می‌شود که وضعیت بین‌المللی فضا را پر تنش‌تر می‌کند.
بر اساس این گزارش، روسیه و چین قصد دارند تا با ساخت این سلاح‌ها، توانایی نظامی امریکا و متحدانش را کم کنند. در این گزارش همچین آماده است که روسیه و چین می‌توانند در آینده از این سلاح علیه امریکا در درگیری‌های نظامی استفاده کنند. به همین خاطر امریکا قصد دارد تا سطح امنیت ماهواره‌های تجاری،‌ اجتماعی و نظامی خود را افزایش دهد.
گفتنی است که رقابت تسلیحاتی میان روسیه و امریکا از گذشته وجود داشت، ولی اکنون چین نیز به این ماراتون خطرناک پیوسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا