آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

نگرانی شورای ولایتی غزنی از فعال نشدن مراکز ثبت نام رای دهندگان

شورای ولایتی غزنی از فعال نشدن مراکز ثبت نام رای دهندگان در ولسوالی‌های این ولایت ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که عدم فعالیت مراکز ثبت نام رای دهندگان در غزنی باعث محروم شدن مردم از حق انتخاب شان می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، حسن‌رضا یوسفی یک عضو شورای ولایتی غزنی، امروز دوشنبه به آوا گفته که تاکنون حتی در ولسوالی‌های امن غزنی مثل جاغوری، مالستان و ناهور، هیچ مرکز ثبت‌ نام باز نشده است.
یوسفی افزوده که اگر به دلیل ناامنی‌ها امکان باز شدن مراکز ثبت نام در ولسوالی‌های ناامن نیست، نباید باشنده‌های ولسوالی‌های امن از حق ثبت نام و شرکت در انتخابات محروم شوند.
به گفته او، برخی از حلقات بنا به دلایل سیاسی از چند هفته به این سو دفتر کمیسیون انتخابات غزنی را مسدود ساخته و اجازه فعالیت به این نهاد نمی‌دهند.
یوسفی خواهان توجه جدی رؤسای جمهور و اجرایی برای حل این بحران و باز شدن مراکز ثبت نام در ولسوالی‌های غزنی به‌ خصوص ولسوالی‌های امن شد.
حدود یک ماه پیش برخی معترضان از نقاط ناامن غزنی که خواستار چند حوزه‌ای شدن ولایت غزنی در انتخابات هستند، کمیته ولایتی کمیسیون انتخابات را بستند، کمیسیون تاکنون نتوانسته در این ولایت فعالیت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا