آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

دبیرکل ناتو:

نیروهای ناتو در افغانستان افزایش می‌یابد، ولی جنگ نمی‌کنند

دبیرکل ناتو تاکید کرده است که افزایش شمار نیروهای این سازمان در افغانستان به هدف ازسرگیری ماموریت جنگی نه، بلکه آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای داخلی خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته است که شماری از اعضای سازمان ناتو تصمیم گرفته‌اند که شمار نیروهای خود را در افغانستان افزایش دهند.
آقای استولتنبرگ در مصاحبه با رادیو آزادی گفته است که تصمیم برای افزایش نیروهای ناتو در افغانستان ازسرگیری ماموریت جنگی نه، بلکه آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای داخلی است.
جرمنی در حال حاضر ۹۸۰ سرباز و براساس گزارش‌ها بریتانیا ۶۰۰ سرباز در افغانستان دارند، اما وب سایت رسمی ناتو شمار نیروهای فعلی بریتانیا را در افغانستان ۵۰۰ تن نوشته است.
این در حالی است که وزارت دفاع بریتانیا به تازگی به نخست‌وزیر این کشور پیشنهاد کرده که تا ۴۰۰ سرباز اضافی به افغانستان اعزام کند.
وزیر دفاع جرمنی نیز به تازگی اعلام کرده است که شمار سربازان کشورش را در افغانستان از ۹۸۰ به ۱۳۰۰ نفر افزایش خواهد داد.
دبیرکل ناتو تاکید کرده است که هدف کُلی حضور ناتو در افغانستان آموزش و توانایی بخشیدن به نیروهای داخلی در مبارزه با طالبان و تروریزم است.
وی بیان داشته که افغانستان در حال حاضر با مشکلات زیادی روبروست، اما در عین حال تعهد و حرفه‌‌ای بودن نیروهای داخلی که مسئولیت امنیت کشور شان را دارند قابل اطمینان است.
دبیرکل ناتو در حالی در مورد افزایش نیروهای ناتو در افغانستان صحبت کرده که قرار است فیصله نهایی در این مورد در جلسه ناتو که در ۱۱ و ۱۲ ماه جولای سال‌جاری میلادی در بروکسل پایتخت بلجیم برگزار می‌شود، اعلام گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا