آخرین اخباراجتماعافغانستان

نی خواهان پیگرد عاملان فلم‌برداری از ابراهیم عابد شد

اخیراً ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد یک کارمند رسانه‌‌ای افغانستان در حالت خلسه است.
در این فلم به وضاحت دیده می‌شود که با این کارمند رسانه برخورد غیر انسانی صورت می‌گیرد. الفاظی که در این فلم رد و بدل می‌شود؛ نشان می‌دهد که عاملین فلم‌برداری به دنبال سرکوب کار و فعالیت این کارمند رسانه‌‌ای اند.
دفتر نی بدین باور است که آزادی بیان به انحای مختلف در افغانستان دارد با چالش روبه رو می‌شود و تهیه و نشر این فلم یکی از این نوع چالش‌هاست.
نی از نهاد‌های کشفی، استخباراتی، عدلی و قضایی می‌خواهد تا قضیه را ابتدا کشف و سپس بر مبنای قوانین، مورد فرایند عدلی و قضایی قرار دهند تا مشخص شود چه نیروهایی در پس محدود کردن آزادی بیان در افغانستان قرار دارند.
نی همچنان به این باور است که رعایت شئونات و فریضه‌های دینی به‌عنوان راه‌کارهای اصلیِ اعتقادی زندگی مسلمانان در افغانستان در تمام حالات واجباً باید مراعات شود. کما این‌که نباید از رعایت و عدم رعایت این شئونات به‌واسطه‌ افراد و نهادهای اجتماعی رسمی‌ و غیر رسمی‌ استفاده‌ سوء صورت گیرد.
نی قضیه را به صورت جدی با نهادهای مرتبط پی‌گیری می‌کند.
قابل یادآوری است که ابراهیم عابد یکی از موفق‌ترین چهره‌های طنزپردازی در کشور و یکی از محوری‌ترین افرادِ برنامه‌ مهم انتقادی «شبکه‌ خنده» در تلویزیون طلوع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا