آخرین اخبار

نی: گفته‌های سخنگوی حزب جنبش، اهانت به رسانه‌ها و آزادی بیان است

نی یا نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان، گفته‌های سخنگوی حزب جنبش ملی را اهانت به آزادی بیان دانسته و خواستار رسیدگی عدلی و قضایی به آن شد.
به گزارش خبرگزاری دید، بشیر احمد ته‌ینج، عضو مجلس نمایندگان و سخنگوی حزب جنبش روز گذشته پس از انتشار خبرهای مبنی بر محاصره خانه و دفتر جنرال دوستم توسط نیروهای امنیتی، رسانه‌ها را«اجیر» خواند.
آقای ته‌ینج در صفحه فیس‌بوک خود گفت: دروغ‌ها و شايعات اساس ندارد، موظفين امنيتی ما وظيفه دارند به منظور امن و نظم در تمام نقاط شهر حضور داشته باشند، اين حماقت جبران ناپذير خواهد بود كه كسی با امكانات حكومتی به مقام دوم و معمار نظام، معاون اول و منتخب يک كشور خلاف قانون خط و نشان بكشد. رسانه‌های اجير از گزارش‌های يك‌جانبه و غرض‌آلود بپرهیزند.
موسسه نی با نشر اعلامیه‌ای در این خصوص گفته است که رسانه‌ها و خبرنگاران براساس مسووليت قانونی كه دارند از اين رويداد خبر و گزارش نشر کرده‌اند؛ اما بشير احمد ته‌ينج، سخنگوی جنرال دوستم نشرات رسانه‌ها را برخلاف ميل شان دانسته و همه‌ای رسانه‌ها را اجير خطاب کرده و به آزادي بيان اهانت کرده است.
در این اعلامیه آمده است که دفتر حمايت‌كننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی)، اين واكنش سخنگوی معاون اول رياست‌جمهوری را غير قانونی دانسته و بيشتر از اين اهانت به ارزش‌های آزادی بيان و رسانه‌ها را بر نمي‌تابد.
در اعلامیه مذکور گفته شده که نی اين گونه برخوردهای اهانت‌آميز مقام‌های دولتی را در برابر رسانه‌های كشور نمی‌پذیرد و از نهاد‌های عدلی و قضايی کشور می‌خواهد تا پس از اين با افراد و اشخاصی كه رسانه‌ها و خبرنگاران را توهین می‌كنند، مطابق قانون برخورد کرده و آنان را مجازات کنند.
روز گذشته شماری زيادی از نیروهای امنیتی با تجهیزات سنگين و تانک‌های زرهی خلاف معمول، تمام جاده‌های منتهی به خانه جنرال دوستم را مسدود کردند و در اطراف خانه و دفتر معاون اول رييس‌جمهور مستقر شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا