آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

هالند در حوزه‌های مختلف کابل را کمک می‌کند


ستیف بلاک وزیر امور خارجه هالند گفته که کشورش در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش صلح با افغانستان همکاری خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمداشرف غنی رییس جمهور شام روز گذشته با ستیف بلاک وزیر خارجه هالند و هیئت همراه اش در ارگ دیدار کرد.
در این دیدارهر دو جانب پیرامون مسایل افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
وزیر خارجه هالند با اشاره به آتش‌بس حکومت با طالبان از پروسه صلح به مالکیت حکومت کابل حمایت نمود.
در همین حال، آقای غنی نیز از کمک و همکاری‌های هالند با افغانستان و حمایت آن کشور از پروسه صلح، قدردانی کرد و در مورد پروسه اصلاحات در ادارات دولتی به ویژه در مورد اهمیت اصلاحات در سکتور امنیتی و دفاعی، صحبت کرد.
در خبرنامه منتشر شده از سوی وزارت دفاع هالند آمده است که این کشور در سال آینده میلادی، تامین نیروی نظامی برای ماموریت سازمان ملل در کشور مالی را متوقف خواهد کرد و در عوض بر تعداد سربازانش در افغانستان خواهد افزود.
در حال حاضر ۱۰۰ سرباز این کشور در چارچوب ماموریت موسوم به «حمایت قاطع» ناتو در افغانستان مستقرند.
مارک روته، نخست‌وزیر هالند به خبرنگاران گفته که در خلال سال‌های آینده ۶۰ پرسنل نظامی به شهر شمالی مزارشریف خواهند فرستاد تا در همکاری با نیروهای آلمانی، از یک واحد ویژه نظامیان افغان پشتیبانی کنند.
هالند در سال ۲۰۱۰ میلادی با فراخواندن نیروهایش از ولایت ارزگان، اعلام کرد که ماموریت‌های جنگی نیروهایش در افغانستان پایان یافته است.
از آن به بعد فقط ۱۰۰ تن از نظامیان آن کشور برای ارائه آموزش و پشتیبانی از نیروهای افغانستان به حضور خود در این کشور ادامه دادند.
سربازان هالندی از سال ۲۰۰۲ میلادی در ارزگان مستقر بوده‌اند و در اوج حضورشان در این کشور ۱۹۵۰ سرباز داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا