آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

هرات؛ نمایشگاه عکس و صندوق کمک برای آوارگان جنگ یمن!

مولوی محمد مختار مفلح رییس نهضت اسلامی افغانستان از مظلومیت مسلمانان سخن به میان آورد. امروز گوشه گوشه دنیای اسلام را بحرانی بزرگ فراگرفته است، امروز مسلمانان در اقصی نقاط جهان منتظر یاری رساندن من و توست.


یک نمایشگاه عکس حاکی از مظلومیت مسلمانان و صندوق جمع‌آوری کمک برای کودکان آواره از جنگ به خصوص کودکان یمنی، طی محفلی در هوتل بین‌المللی صدف هرات از سوی دفتر نهضت اسلامی افغانستان برگزار و ایجاد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، فرامرز شهزاد رسولی مسئول فرهنگی نهضت اسلامی افغانستان در غرب کشور، گفت: هدف از برگزاری این همایش و نمایشگاه، بیان حقایق تلخ و ناگواری است که هر روز در جهان اسلام و در زیر پرچم «لا اله الا الله محمد رسول الله» اتفاق می‌افتد که قربانیان آن جز مسلمانان مظلوم در اقصی نقاط جهان، به خصوص خاورمیانه کس دیگری نیست.
وی افزود، از حملات شبانه و بمباران‌های سازمان یافته در افغانستان و توطئه و دسیسه‌های بین‌المللی علیه مردم فلسطین و تا قحطی و آوارگی و مرگ مردم میانمار و سوریه و یمن مخصوصاً کودکان یمنی؛ همه این ها عوامل مشخصی دارد.
وی در ادامه علاوه کرد که ما اینجا گرد هم آمده‌ایم تا صدایی شویم برای گلوهای خفته در خاک و خون و آتش جنگ و دسیسه‌های غداران و عیاشان خون آشام که طنین آواز شان در صدای مهیب بم‌ها خاموش شده است.
آقای رسولی همچنان تصریح کرد که قربانیان جنگ‌های خانمان سوز و ویرانگر، اطفال، زنان و پیرمردان‌اند و هیچ صندوق حمایتی برای این قشر از سوی حکام و زعمای کشورهای اسلامی ایجاد نشده است و ما شاهد تلفات جانی روزانه صدها تن چه به خاطر عدم دسترسی به آب و غذا و چه به خاطر عدم خدمات صحی هستیم.
موصوف ابراز داشت که در همین راستا نهضت اسلامی افغانستان برآن شده است تا در این همایش مظلومیت مسلمانان جهان را بازگو و صندوق حمایت از اطفال و زنان جنگ‌زده را در جهان اسلام به خصوص اطفال یمن و افغانستان را ایجاد نماید و توقع و امید ما این است که این کار مورد حمایت همه سخاوتمندان و مردم مومن و متدین ما واقع گردد.
در همین حال، مولوی محمد مختار مفلح رییس نهضت اسلامی افغانستان از مظلومیت مسلمانان سخن به میان آورد.
وی، جهان اسلام امروزی را سخت دردمند خوانده و افزود، امروز گوشه گوشه دنیای اسلام را بحرانی بزرگ فراگرفته است، امروز مسلمانان در اقصی نقاط جهان منتظر یاری رساندن من و توست از همین رو هدایت قرآنی برای مان هست که خداوند متعال می‌فرماید:«اگر مسلمانان شما را به کمک و نصرت دین فراخواندند شما باید به کمک آن‌ها بشتابید.»
او همچنان اذعان کرد که امروز حساسیت‌های دینی و ایمانی مان حکم می‌کند که علیرغم تمام مشکلات و نابسامانی‌های موجود در کشور که متاسفانه هر روز به این مشکلات افزوده می‌شود، اندکی و لحظه‌ای فراتر از مرزهای جغرافیایی‌مان فکر کنیم، بیاندیشیم و سخن بگوییم.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان در ادامه خاطر نشان ساخت که امروز آتش جنگ در کشورهای اسلامی به جرم مسلمان بودن شان شعله‌ور شده، همه شما می‌دانید که امروز کابل ما غرق در خون، شرق کشور غرق در خون و غرب کشور مان هم در ماتم به سر می برد و هر روز به شمار شهدای مان افزوده می‌شود و جهان اسلام نیز در چنین حالتی به سر می‌برد.
مولوی مختار در ادامه گفت: مسئولیت همه ما این است که در کنار برادران و خواهران فلسطینی، یمنی، سوری، عراقی، میانماری و غیره بیاستیم تا باشد که از جمله مسلمین قرار گیریم در غیر آن ما به وظایف دینی و اسلامی خود عمل نکرده‌ایم.
به بیان رهبر نهضت اسلامی افغانستان درست است که ما در کشور خود هزاران مشکل داریم. اما وظایف ایمانی و دینی ما حکم می‌کند که به نصرت دین خدا و به نصرت مسلمانان بشتابیم و دست یاری برای مردمان جهان اسلام دراز کنیم از این رو صندوق اعانه و کمک به مظلومین جنگ را ایجاد کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا