آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

هراتیان خواهان انتقال بیجاشده‌گان به مناطق اصلی‌شان شدند

در اين ميان، باشنده‌گان روستای پروانه از انتقال و اسكان اين افراد در ساحه دشت حوض به شدت ابراز نگرانی کرده و خواهان انتقال اين افراد به ساحه جديد شدند.


باشندگان ولسوالی انجيل هرات خواهان انتقال خانواده‌های آواره داخلی از دشت حوض به مناطق اصلی شان شدند و در این میان اداره محلی هرات از اقدامات برای بازگشت این خانواده‌ها سخن می‌زند.
به گزارش خبرگزاری دید، همزمان با برگزاری جلسه‌ای به هدف بررسی وضعيت آواره گان داخلی در تالار نگارستان بهزاد به رياست محمد آصف رحيمی والی هرات، پیامدهای حضور آواره گان داخلی و نگرانی شهروندان از ناحيه حضور اين افراد بر وضعيت امنیتی و اجتماعی اين ولايت، مورد رسیده‌گی قرار گرفت.
مسئولان در ولايت هرات می‌گویند:« در ظرف يک ماه گذشته هزاران خانواده بيجاشده كه به ولايت هرات آواره شده‌اند، زير پوشش کمک‌های بشر دوستانه قرار گرفتند.»
به گفته اين مسئولان، در جريان يک ماه اخير ۳۶۰۰ خانواده آواره داخلی در اين ولايت ثبت و راجستر شده و برای دو هزار وششصد خانواده كمک‌های بشر دوستانه توزيع شده است.
والی هرات با تاكيد بر مدنظر گرفتن مشكلات آواره‌گان و خواست‌های شهروندان، بر ايجاد مکانیزمی به هدف حل نگرانی مردم هرات نيز تاكيد نمود.
در اين ميان، باشنده‌گان روستای پروانه از انتقال و اسكان اين افراد در ساحه دشت حوض به شدت ابراز نگرانی کرده و خواهان انتقال اين افراد به ساحه جديد شدند.
آنان می‌گویند: اسكان دایمی اين افراد سبب ناامنی و بروز مشكلات اجتماعی به مردم بومی ولسوالی انجيل و ساير ولسوالی‌ها خواهد شد.
مطابق فيصله اين نشست، مسئولان وظيفه گرفتند تا بخاطر بازگشت اين افراد به ولايات اصلی شان اقدام نمايند و همچنان از تداوم انتقال بيجاشده گان داخلی در هماهنگی با واليان ولايات همجوار اقدام لازم نمايند.
گفتنی است که طی هفته‌های اخیر بنابر آمارهای برخی منابع، حدود بیش از پنج هزار خانواده از ولایات غور، بادغیس و فراه به گونه‌ یکجایی به هرات سرازیر شدن که آرامش ذهنی باشندگان این ولایت را بهم ریخته است.
برخی نگرانی‌ها از ناحیه این‌که این خانواده‌ها به شکل سازماندهی شده، برای ناامن ساختن هرات وارد این ولایت شده‌اند، مطرح می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا