آخرین اخباراجتماعافغانستان

هر هفته یک کودک هراتی دارای سوراخ قلب، در ایران درمان می‌شود

مسئولان ریاست صحت عامه هرات، از تداوی رایگان اطفال دارای سوراخ قلب از خانواده‌های فقیر این ولایت، در یکی از بیمارستان‌های جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.



مسئولان ریاست صحت عامه هرات، از تداوی رایگان اطفال دارای سوراخ قلب از خانواده‌های فقیر این ولایت، در یکی از بیمارستان‌های جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه هرات می‌گوید: هر هفته یک کودک هراتی دارای سوراخ قلب از خانواده‌های فقیر به طور رایگان در بیمارستان امام رضا در مشهد عملیات می‌شود.
وی افزود، طی سفر اخیری که با جمعی از اطبای هرات به ایران داشته است، مقدمات این موضوع با داکتر عبدالله بهرامی رییس بیمارستان امام رضا مطرح و بعد از گفت‌وگو و هماهنگی‌های لازم، این تفاهمنامه به امضا رسیده است.
به گفته آقای تمنا، اجرای این طرح توسط کمیته هماهنگی مددکاران صحت انجام خواهد شد و طی یکسال حد اقل ۴۸ کودک فقیر دارای سوراخ قلب برای عملیات قلبی، اعزام خواهد شد.
رییس صحت عامه هرات همچنان علاوه کرد که شفاخانه لقمان حکیم در هرات انجام آزمایشات ابتدایی و تشخیصی را در هرات عهده دار شده و شرکت تجهیزات طبی مصطفی عزیزی و چند شرکت دیگر تهیه لوازم مورد نیاز عملیات را پذیرفته است.
همچنان مسئولیت سرپرستی و هماهنگی این بیماران را در مشهد، مؤسسه خیریه امام جواد قبول کرده و بنیاد خیریه احمد شاه فقیری در هرات نیز مسئولیت بررسی اجتماعی متقاضیان را عهده دار شده است.
موصوف در ادامه ابراز کرد که پلان داریم به امید خداوند در سال آینده با فراگیری این آموزش بتوانیم در خاک خودمان این عملیات را انجام دهیم.
عملیات سوراخ قلب یک عملیات پر هزینه است که در حال حاضر در داخل افغانستان انجام نمی‌شود و اکثر افراد مصاب به این بیماری در کشور، از پرداخت هزینه‌ برای تداوی شان عاجزند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا