آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

هشدار احزاب سیاسی به کمیسیون انتخابات؛ نباید برگه‌های رای دهی چاپ شود!

احزاب سیاسی کشور با انتشار اعلامیه‌ای از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است، پیش از مشخص شدن سرنوشت خواست احزاب سیاسی، نباید برگه‌های رأی‌دهی چاپ شود.


احزاب سیاسی کشور با انتشار اعلامیه‌ای از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است، پیش از مشخص شدن سرنوشت خواست احزاب سیاسی، نباید برگه‌های رأی‌دهی چاپ شود.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه آمده است:« در صورتی که کمیسیون مستقل انتخابات، بدون توجه به خواست احزاب اقدام به چاپ برگه‌های رأی‌دهی‌ ‌کند، مسئولیت به هدر رفتن میلیون‌ها دالر دارایی مردم از این بابت، به دوش این کمیسیون خواهد بود.»
دیروز کمیسیون انتخابات فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی ۳۳ ولایت را اعلام کرد و مسئولان این نهاد گفتند که به‌ زودی برگه‌های رأی‌دهی مطابق این فهرست به چاپ می‌رسد.
مسئولان کمیسیون انتخابات گفته‌اند که قرار است برگه‌های رأی‌دهی در یکی از کشورها چاپ شود.
احزاب سیاسی در اعلامیه‌ای جدید خطاب به یوناما و کمیسیون مستقل انتخابات گفته‌اند که بر خواست خود مبنی بر تغییر نظام انتخاباتی، تطبیق طرح بایومتریک و حق نظارت احزاب و جامعه مدنی از روند‌های انتخابات، جدی است.
در بخشی از اعلامیه آمده است: تذکر می‌دهیم که در صورتی که کمسیون مستقل انتخابات، بدون توجه به خواست احزاب اقدام به چاپ برگه‌های رای‌دهی‌ ‌کند، مسئولیت به هدر رفتن ملیون‌ها دالر دارایی مردم از این بابت، به دوش این کمیسیون خواهد بود.
گفتنی است که برخی احزاب سیاسی و ایتلاف‌های مهم در کشور، می‌خواهند نظام انتخاباتی تغییر کند، ولی تاکنون حکومت در این مورد پاسخ روشنی نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا