آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

هشدار جنرال سید خلیل‌الله انوری به حکومت/ تذکره‌های الکترونیکی؛ روندی برای ملت شدن

جنرال سید خلیل‌الله انور رییس حزب حرکت اسلامی، در واکنش به آغاز روند توزیع شناسنامه‌های برقی از سوی حکومت، هشدار داده است که عجله در توزیع شناسنامه‌های برقی سبب اشتعال نفاق‌های خانمان‌سوز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، سید خلیل‌الله انوری مشاور شورای امنیت ملی و رییس حزب حرکت اسلامی در اعلامیه‌ای، با هشدار به حکومت گفته است که در توزیع شناسنامه‌های برقی نباید عجله داشته باشد.
در این اعلامیه آمده است:« تذکره‌های الکترونیکی می‌توانست که آغاز خوبی برای ایجاد بستر ملت شدن باشد. با توجه به این‌که یا می‌بایست هویت تمامی اقوام افغانستان در آن درج می‌شد یا این‌که هرگز عنوان قومیت در تذکره‌های الکترونیکی درج نمی‌شد.»
همچنان در اعلامیه به حکومت توصیه شده است: حال آن‌که بنا بر این شده است که در انتخابات پیش رو از تذکره‌های ورقی استفاده شود، توصیه می‌شود که رهبری حکومت وحدت ملی در توزیع تذکره‌های الکترونیکی عجله‌ای به خرج نداده و با همفکری و نظر خواهی از تمامی مردم افغانستان؛ بعد از ايجاد يک اجماع فكری این پروسه را عملی بسازد.
گفتنی است که نشر خبر آغاز روند توزیع شناسنامه‌های برقی از سوی حکومت، موجی از واکنش‌های تند جوانب مختلف سیاسی کشور را در پی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا