آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

هشدار نظامی چین به امریکا

ارتش چین با ارسال یادداشتی اعتراضی به امریکا، نسبت به سیاست‌های واشنگتن در تقویت ارتباط نظامی با تایوان و زیر پا گذاشتن «اصل یک چین واحد» هشدار داد.


ارتش چین با ارسال یادداشتی اعتراضی به امریکا، نسبت به سیاست‌های واشنگتن در تقویت ارتباط نظامی با تایوان و زیر پا گذاشتن «اصل یک چین واحد» هشدار داد.
رسانه‌های چینی، امروز چهارشنبه گزارش دادند که در این یادداشت آمده است که تایوان حساس‌ترین مسئله در روابط دو کشور است و چین اجازه نقض حق حاکمیت‌اش را به امریکا نمی‌دهد.
این یادداشت را نیروهای مسلح چین در حالی تسلیم امریکا کرده است که دونالد ترامپ رییس‌ جمهور امریکا روز دوشنبه لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ این کشور را امضا و به قانون تبدیل کرده است که ضمیمه آن مقابله با تهدیدهای چین و تقویت روابط نظامی با تایوان است.
دولت امریکا پس از رویارویی تجاری شدید با چین، این کشور را از طرق سیاسی نیز در زمینه‌های مختلف و به‌ ویژه در مسئله تایوان تحت فشار گذاشته است.
در همین زمینه «ووچیان» سخنگوی وزارت دفاع چین، این لایحه را خطری برای روابط دو کشور دانست و تاکید کرد چین تقویت روابط نظامی امریکا را با تایوان بر نمی‌تابد.
وی در جمع خبرنگاران افزود که امریکا با بی‌اعتنایی به «اصل یک چین واحد» تمام بیانیه‌های مربوط میان دو کشور در موضوع تایوان را نقض کرده و در مسایل داخلی چین مداخله کرده است.
این مقام چینی اضافه کرد که تایوان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین گره خورده است و پکن به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد به هر شکلی؛ از جمله تقویت روابط نظامی با این جزیره، «اصل یک چین واحد» را خدشه‌دار کند.
ارزش لایحه دفاعی امریکا که بالاترین رقم در تاریخ بودجه نظامی این کشور است به ۷۱۷ میلیارد دالر می‌رسد و در آن، چین یک تهدید برای امریکا قلمداد شده است.
تمام دستگاه‌های ذیربط سیاسی و دیپلماتیک چین از جمله وزارت خارجه و وزارت تجارت این کشور با انتشار بیانیه‌هایی این لایحه را محکوم کرده‌اند.
لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین تصویب این لایحه را نشانه‌ای از ذهنیت جنگ سرد امریکا دانست و تصریح کرد کشورش رسماً به واشنگتن در این باره اعتراض کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا