آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

هشدار و اخطار عطامحمد نور به حکومت: وضعیت را بدتر ازین نسازید!


عطا محمد نور، والی بلخ، انتقادات تندی را علیه گلبدین حکمتیار مطرح کرده و به صورت هشدارآمیز از حکومت نیز خواسته است که وضعیت را بدتر ازین نکند.
به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور یکی از چهره‌های قدرتمند سیاسی در همایش مردم سمنگان مبنی بر اعلام حمایت از «ائتلاف نجات» از موضع‌گیری‌های گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی انتقاد کرده و گفته است که وی در صدد اختلاف‌افکنی در کشور است.
والی بلخ که در مراسم حمایت مردم سمنگان از ائتلاف نجات سخن می‎زد، خطاب به حکمتیار گفت:« تو چهار سال در ایران بودی، بهترین خانه را در ایران داشتی، باز ما را به ارتباط با ایران متهم می‌کنی؟!»
وی همچنان افزوده است که حکمتیار به خاطر گرفتن پول بیش‌تر از مخالفان ایران علیه ایران و مردم شیعه حرف می‎زند.
او با اشاره به انجام حملات انتحاری از سوی حزب اسلامی در گذشته، و اتهام بریدن گوش آصف مهمند که از سوی حزب اسلامی به آقای نور نسبت داده می‎شود، گفت که اولین‌بار حمله انتحاری توسط دختران از سوی حزب اسلامی انجام شده است… حال بریدن گوش و تهمت به دیگران کار سختی نیست.
والی بلخ همچنان نسبت به سخنان قبلی حکمتیار که گفته بود «رییس‎جمهور بعدی افغانستان کسی است که مورد تایید حزب اسلامی باشد» واکنش نشان داده و گفته است که حزب اسلامی حکمتیار «پُف» کرده است و در انتخابات آینده نامزد حزب جمعیت اسلامی برنده است.
این سیاستمدار برجسته کشور به انتقادهای تندش علیه رهبر حزب اسلامی ادامه داده و افزود:« بی‌شرمانه آمدی، خارجیان برایت قصر ساخته و انگلیس و امریکا برایت جیره می‌دهد. به عوض این‌که یک قریه را تسلیم می‌کردی، هزاران میل سلاح از حکومت گرفتی، پس معلوم است که تو همه‌چیز را از دست دادی! یک قوماندان دزد داری که در بغلان معادن را می‌دزدد، دیگر کسی را نداری!»
انتقادهای آقای نور در همین جا خاتمه نیافته و خطاب به حکمتیار گفته است: تو که به نام قصاب کابل معروف هستی، به کدام روی به کابل آمدی!
از سوی دیگر، این رهبر ائتلاف نجات حکومت را هشدار داده است که توطیه را خاتمه بدهد و در پی نفاق‌افکنی نباشد.
او افزوده است:« در ميان اقوام افغانستان به ويژه در ميان قوم پشتون زير نام غلجايي و دراني نفاق افکني مي‌كنند و به افراد بي‌دين وزارت داده مي‌شود.»
آقای نور در اخیر حکومت را هشدار و اخطار داده است که بیش‌تر از این توطئه نکند و وحدت ملی افغانستان را به چالش نکشد.
گفتنی است که در هفته‎های اخیر گلبدین حکمتیار به تندی علیه حزب جمعیت اسلامی‎، احمد شاه مسعود و اهل تشیع تاخته بود که واکنش‎های تندی را نیز در پی داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا