آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

هفت روز هفت قتل؛ افزایش قتل‌های هدفمند در شهر مزار شریف


منابع امنیتی در فرماندهی پولیس ولایت بلخ می‌گویند که طی هفته گذشته هفت تن در شهر مزار شریف مرکز این ولایت کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، عاملین این قتل‌ها افراد مسلح ناشناس بوده‌اند که همه با استفاده از موترسایکل پس از به قتل رساندن قربانی خود از ساحه فرار کرده‌اند.
شیرجان درانی سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت بلخ می‌گوید: دو نفر تاکنون در پیوند به این قتل‌ها بازداشت شده و تلاش برای ردیابی و دست‌گیری قاتلین دیگر نیز جریان دارد.
در روز ۲۶ جوزا افراد مسلح ناشناس سوار بر موترسایکل با شلیک بالای موتر پسر «قومندان سراج» جان الطاف پسر قومندان سراج، راننده و محافظ‌ش را گرفتند.
پنج روز پس از این رویداد (۳۱، جوزا) دو قتل دیگر در نقاط مختلف شهر مزار شریف رخ داد.
در این دو رخ‌داد قومندان داود خان و حاجی امین ترور شدند.
اولی در یک آرایشگاه مردانه در مندوی به قتل رسید و دومی در «گذر بابه قنبر» شهر مزار شریف ترور شد.
درست شام همین روز یعنی ۳۱، جوزا دو تن دیگر در ساحه کارته زراعت شهر مزار کشته شدند که هر دو عضو یک خانواده بودند. اولی شراف‌الدین انصاری کارمند مؤسسه پروگرام غذایی جهان (WFP)و دومی نصیب‌الله صدری کارمند یک بانک خصوصی در شهرمزارشریف.
طبق گزارش‌های فرماندهی پولیس ولایت بلخ تمام این افراد مسلح پس از ارتکاب قتل توسط موترسایکل از ساحه فرار کرده‌اند. این قتل‌های پی‌هم و زنجیره‌ای در حالی اتفاق می‌افتد که قوماندانی امنیه ولایت بلخ در آغاز سال روان از کاهش جرایم جنایی در این ولایت خبر داده و گفته بودند که «جرایم جنایی و قتل‌های زنجیره‌ای و هدفمند به صورت چشم‌گیری کاهش یافته است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا