آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

والی بغلان: زخمیان طالبان در شفاخانه دولتی درمان شوند!

عبدالحی نعمتی والی بغلان گفته است که طالبان می‌توانند مجروحین خود را در مراکز صحی دولتی درمان کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، والی بغلان این موضوع را دیروز (شبنه، اول ثور) در نشستی که به منظور تامین صلح در شهر پلخمری مرکز این ولایت برگزارشده بود، بیان کرده است.
آقای نعمتی گفته است:« به همه مراکزصحی این ولایت دستور داده‌ام تا بیماران طالبان را تداوی کنند و با آن‌ها برخورد درست داشته باشند.»
والی ولایت بغلان هدف خود را از این عمل‌کرد برای «نزدیکی بیشتر با طالبان» عنوان کرده و گفت:« ما نمی‌خواهیم تا افغان‌ها را بکشیم و از آنانی که ما را می‌کشند تقاضا داریم تا از برادرکشی دست بکشند و به طرح پیشنهادی صلح بدون قید رییس جمهور، پاسخ مثبت ارایه کنند.»
صفدر محسنی رییس شورای ولایتی بغلان اما در گفت‌وگوی تیلفونی با خبرگزاری دید، این موضوع را محکوم کرده و گفت: منحیث نماینده مردم درمان کسانی را که بر علیه مردم و حکومت‌شان می‌جنگند، در بیمارستان‌های دولتی امری درست نمی‌دانم.
با تمام‌ این‌ها اما، آقای محسنی از ادامه گفت‌وگو در این مورد خود داردی کرده و گفت: من از ابراز نظر آقای والی در این مورد تاکنون بی‌خبر بودم و باید شخصاً در این مورد با ایشان از نزدیک گفت‌وگو کنم و دلیل این عمل کرد وی را جویا شوم.
آقای نعمتی بیشتر از یک سال پیش توسط فرمان رییس جمهور منحیث والی بغلان تعیین گردید، در پی این دستور رییس جمهور مردم ولایت بغلان دست به اعتراض زده بودند و وی را به «بی‌کارگی» و کهن سال بودن متهم کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا