آخرین اخبارافغانستانگزارش

والی جوزجان: شبرغان را داعش محاصر کرده است


مقامات محلی ولایت جوزجان در شمال کشور می‌گویند، اعضای گروه تروریستی داعش بعد از آن‎که به بعضی مناطق ولسوالی قوش‏تپه تسلط پیدا کردند، تحرکات‌شان را بالای محلات نزدیک به شهر شبرغان، بیشتر کرده‎اند.
به گزارش خبرگزاری دید، لطف الله عزیزی والی جوزجان در صحبت با خبرنگار دید، با ابراز نگرانی از تحرکات گروه تروریستی داعش می‎گوید که هر لحظه ممکن است به مرکز شهر شبرغان داخل شوند.
وی به حکومت مرکزی هشدار می‎دهد که اگر داعش در ولسوالی قوش‎تپه جوزجان مهار نشود، خطر آن ولایت‎های شمال و شمال‎شرق کشور را تهدید می‎کند.
والی جوزجان همچنان اضافه کرد، گروه داعش در جوزجان بالای مردم فشار وارد می‎کند تا از همکاری با دولت دست بکشند و به صفوف این گروه ملحق شوند.
آقای عزیزی با اشاره به تلاش داعش برای سربازگیری بیشتر افزود که این گروه تروریستی تلاش می‎کند تا از میان جوانان بیکار و احساساتی مناطق مختلف، سربازگیری کرده و به تقویت صف خویش بپردازد.
براساس اظهارات والی جوزجان، مقامات محلی آن ولایت در تلاش آن هستند تا هرچه زودتر مردم محل را با هرگونه امکانات دست داشته اکمال کنند، تا بتوانند از روستاها و محلات خود دفاع کرده و مانع حضور داعش شوند.
بر بنیاد گزارش‎های رسیده از جوزجان، اعضای گروه داعش روز گذشته از روستای نوآباد «جرقدوق» ۵۰۰ راس مواشی باشندگان آن روستا را با خود برده‎اند.
مقام‎های محلی جوزجان درحالی از رسیدن اعضای داعش به حومه شهر شبرغان ابراز نگرانی می‎کنند که دو سال پیش، اولین آوازه‎های این گروه، از ولسوالی درزاب جوزجان که ۱۲۰ کیلومتر با مرکز آن فاصله دارد، به گوش می‎رسید.
پیش از این نیز والی جوزجان در گفت‎وگویی با دید، از فعالیت‎های گروه‎های مخالف دولت در این ولایت ابراز نگرانی کرده و گفته بود که در اثر فعالیت‎های آن‎ها نزدیک به ۶۰ مکتب بسته شده و بیش از ۳۰ هزار دانش‎آموز از آموزش و پرورش محروم مانده‎اند.
اختر سهیل – خبرگزاری دید

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا